om maten är slut?
hallo!
jag har två vintervita. jag sprider ut maten för att dom ska ha lite och göra på natten. ända sättet för mig att veta att maten är slut. det är att dom biter mig fingrarna. när jag lägger ner handen för att dom ska gå upp på den. någon som har ett sett hur ni ser att det är slut på mat. tacksam för svar
Om du skulle vilja veta när maten är slut så skulle jag rekommendera att du använder en matskål, men du kan ju så klart strö ut lite mat i buren så att de har nån typ av aktivitet på natten. Jag tror dock inte att de biter dig för att maten är slut, utan för att de är dvärghamstrar och de brukar smaka på en fingrar. Om du inte redan gör det så skulle jag rekommendera dig att tvätta händerna med en doft lös tvål så luktar du inte mat eller nåt sånt! :)
Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺
❤️Medarbetare på Hamster ifokus
Sprid ut på en viss yta så är det lättare att se när den är slut.
Mvh
Mig
#1 tack så mycket jag tvättar alltid händerna. men dom biter mig aldrig när dom har mat. och när jag jag fyller maten så äter dom så dom kinder som sin kropp.
#2 tack
Jag sprider ut den torra maten (fröblandning eller vad det heter) i hela buren, vår hamster gömmer allt i sitt "sovrum" så jag brukar peta lite där för att känna om hon har någon mat kvar (när hon inte ligger däri förstås).
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#5 Smart!
Mvh
Mig
men mina lägger maten över allt så då måste jag tömma hela buren

Jag håller med #1.
Jag har en skål med torrfoder, sen kan jag strö ut mat också men där vet jag att det alltid finns. Sen får dom färskmaten i skålar också. Vem vill äta ärtor rullade i spån?;)