Ny uppfödare
Hej!
Nu är jag äntligen klar efter mycket planerande och inköp av guldhamstrar till min uppfödning.
Min inriktning blir cremebaserat & vilttecknat, långhår & korthår, dominant spot & bandad & rex 
Jag kommer para Eyos Onyxia med Mapilamis Crimmsy nu i mitten på mars och
_beräknade färger:
_Normalfärgad, rost, creme och caramel.
Alla blir långhåriga och 50% blir dominant spot
Om ni är nyfikna får ni gärna gå in på min nya Facebook sida och nygjorda hemsida.
Här är länkarna till dem:
http://smatassarnas.weebly.com/
https://www.facebook.com/Småtassarnas-Hamsteruppfödning-615583418594087/?ref=ts&fref=ts
Åh Gud vad kul! Lycka till❤️
Tack 🙂
Härligt! Det ska bli kul att du kommer in i "hamstervärlden" du är otroligt trevlig och har verkligen lärt dig snabbt! Ska bli spännande det här :D
Vägde Onyxia idag på hennes 7:e dag i dräktigheten. Från 151 gram till 158 gram Hoppas det är bäbisar i magen❤️
http://smatassarnas.weebly.com/
Intresselista:
Jag-ds hona (avel)
Erica-ds ev. hona (avel)
Susanne-ds bestämmer kön senare (avel)
Angelica-ds gärna bö bestämmer kön senare (avel)
Sara-ds hona nf
Tänk på att om det bara blir 5 i kullen så är 4 lite många(många oavsett) att sälja till avel då vi har sån liten avelsbas :)
Lycka till! :D
Stort lycka till och hoppas du får många fina bebisar :)
Som Ronja skriver här ovan, att sälja 4 djur till avel, från en kull, är alldeles för mycket. Vi har redan idag svårt att hitta avelsdjur, därför bestämdes det mellan oss registrerade uppfödare, att endast sälja 2 till avel, från varje kull. Det är såklart inget krav på andra som föder upp, men det är alltid en fördel att vi hjälps åt :)
Vi ser idag att det är riktigt illa, tyvärr, vilket då blir ett måste att importera djur.
Så mitt råd till dig är, behåll en för avel och sedan säljer du till max 2 andra som ska avla :)
Lycka till!
#9 Okej då vet jag, Jag får se lite längre fram vad det är för färger/teckning och kön kanske det ger sig själv om det inte stämmer med deras önskemål. Annars får jag informera den sista i kön som är till avel (är bara en som isf som blir utan)
Onyxia har nu fått sina bebisar😍Tittade till henne vid lunchtid då var allt som vanligt men när jag kom in till henne klockan 15,00 hörde jag lite pip och förstod att nu har hon fått några små liv. Ett par timmar senare fick jag mig en skymt när Onyxia hämtade lite ärtor som jag serverade, plus barngröt men de hann hon inte med för hon ville snabbt tillbaka till sina bebisar❤️
De jag såg var en stor hög av små bebisar, kanske det ser mer ut än vad det verkligen är, men fick känslan av att det var många små nere i boet.
Fortsättning följer…….🙂
Det blev 13 stycken små bebisar, men det kan kanske gömma sig någon till i högen det får tiden utvisa och Onyxia mår bra❤️
Lägg gärna in bild på de små sedan :)
#12 Det kommer jag absolut göra, men inte förrän ungarna är runt två veckor🙂
Grattis till de små! 🥳
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Grattis till kullen :)
#14 och #15 Tack så mycket🙂Kommer bli så spännande framöver att få följa dessa små liv och bildbomba er kommer jag också göra😃
Uppdaterar intresselistan:
Jag - ds hona
Erica - ds ev hona
Susanne - ds hane ev. hona
Angelica - ds hona eller hane gärna bö
Sara - ds hona gärna normalfärgad
Johanna A - hane bestämmer färg senare
Natacha - bestämmer kön och färg senare
Johanna P - bestämmer kön senare creme
Annelie S - bestämmer kön senare creme eller caramel
Paulina Å - bestämmer kön och färg senare
Här går allt bara bra
Onyxia är så duktig med de små
12 stycken bebisar är det och det ser ut som om alla är lika "stora" av det lilla jag sett.
Till helgen ska jag kolla färg och kön på de små, och i mitten på nästa vecka kommer jag nog bomba er med bilder