Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 3021 ggr
emiliagronvall
2016-01-03 13:05
0

Russin

Åh jag har panik! Snälla hjälp mig, min hamster sprang runt i lägenheten som han brukar göra och sedan smet han in under ett skåp och när han kom ut hade han ett russin i tassarna som han hamstrade in i kinden, jag försökte ta det man jag kunde inte. Vad ska jag göra kommer han bli dålig av det? Hamstrar tål ju inte russin, det var mycket litet och jag är ju inte säker på att han kommer äta det det var gammalt och hårt så jag kan ju gräva upp den från hans matförråd men tänk så typ dör han om han äter upp det :(((

Cireea
2016-01-03 13:10
0

Är det en guldhamster eller en dvärghamster?

Om det är en guldhamster är det ingen fara, dom tål att äta lite russin. Enda anledningen till att man inte ska ge en guldhamster större mängder är på grund av frukt- och druvsockret då russin innehåller en hel del sånt. 

Jag vet inte om dvärgar får äta russin men kan gissa att det handlar om frukt och druvsockret även där. Som jag förstår är dvärgar känsliga mot just socker på grund av diabetes men jag tror inte det är någon större fara med ett enda russin.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Bill&Bull
2016-01-03 13:29
0

Tror inte det är någon fara med ett russin, du kan ju hålla koll om du kan ta bort det innan det hinns ätas upp.

||My Love For Animals Is Immortal||