LARV i hamster godis?
Spännande, den sortens larv har jag aldrig sett bland smådjursgodis/-foder tidigare. Det verkar nästan vara någon typ av fjäril eller liknande. Ingen fara för din hamster i alla fall, snarare tvärtom. Ett litet proteintillskott bara. ;)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Gratis mat ju 🙂
Multi vad?
Säkert ofarligt för hamstern, men jag hade slängt den stången. Långt bort. Det kan vara sådan där ohyrelarver som det blir skalbaggar av. Snart har du all hamstermat med ohyra i, inte kul när hanstermaten får en massa baggar o larver . Dom går även på annan mat….. Släng den !
#4 Om det är mjölbaggar eller pälsängrar du tänker på så är det där inget av det. Däremot kanske en mottfjäril av något slag?
Om det fanns fler så skulle de nog synas. 🙂
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jag fryser, av erfarenhet, all hamstermat jag köper i 24 timmar för att motverka sånt här.
Har för mig att en ödla som vi hade åt sådana larver?
Vi köpte larverna ifrån djuraffär, ifall det är den larven så är den helt ofarlig för din hamster. Men skulle ändå rekommendera att slänga den någonstans.
Släng ut den, inte inne, då finns det risk att dom sprider sig i hela huset om det är så att det finns fler. Om hamstern skulle fått i sig den skulle det nog inte vara någon fara :)
Mvh Maja
Medarbetare på Guldhamster iFokus
#4 #7 #8 Jag slängde båda godisstångarna på en gång ute vid sopphuset!