Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2482 ggr
LinneaPuh
0

Sårskorpa bakom örat (bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag skrev ett tidigare inlägg om detta. Nu har min hamster Puh fått en sårskorpa bakom örat. Det är ingen böld, det är en sårskorpa. Han hade tidigare en på ryggraden men den är borta nu. Han kliar sig bakom örat då och då, jag vet inte riktigt vad jag ska göra då jag är ny hamsterägare.. Han har tappat lite päls, vet inte om det är för att han kliar som han gör. Har ni några tips på vad det kan vara och vad jag ska göra för att det sk bli bättre så han inte kliar sig. Jag är student, lever på 1000kr i månaden.. Om jag måste till veterinär hur mycket kostar det då?

[Hästhoven]
1

Svårt att säga rakt ut vad det är din hamster har drabbats av.

Det kan ju vara allt från ohyra/kvalster till allergi.

Det är olika kostnad hos veterinären, först undersökningskostnad på kanske sisådär 100-300 kr, sedan vidare undersökning/tester på hamstern, kanske du måste få något utskrivet & då kan det tillkomma mera. Det kostar ju olika beroende på vilken veterinärstation du åker till, vissa har ganska milda priser medans andra har extremt höga priser.

LinneaPuh
0

Hästhoven: Hur får man kvalster eller ohyra? Jag har ett mycket städat och fräscht rum. Är själv allergisk mot damm så måste hålla rummet städat hela tiden.. Jag sk byta spånet till något annat då jag är allergisk mot det också, men vet inte till vad. Kan han också vara det? Det är bara bakom örat som han kliar och är röd på Ska se hur det ser ut imorgon, kommer antagligen ringa veterinären då