Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 712 ggr
[lillaamysaan]
0

Hamste kiss

GAAASCHH! 

Jag älskar min hamster enormt mycket, men jag vet inte hur jag ska få honom att sluta kissa i huset  där han sover och gömmer sin mat. Jag vet att det inte är bra att dom får kiss på maten medtanke på att det finns mycket bakterier i kiss, vilket kommer leda till att han blir sjuk tillslut. Men vet någon något man kan göra åt det kanske?

Ellys
0

Står toan eller sandbandet långt ifrån huset där han sover?

[lillaamysaan]
0

Neh inte speciellt.. Jag har båda delarna och dom står så att dom är lättåtkomliga och inte långt ifrån

[lillaamysaan]
0

Ellys
0

Är det en guld du har? Jag har en guldhamster som går upp på dagarna ut från sitt hus och sätter sig i sin toa, när han behöver gå. Eftersom han snabbt vill gå in igen och sova (är ju nattaktiv)  måste jag ställa toan strategiskt väldigt nära huset. Du kan ju prova att flytta runt toan. Funkar inte det kan du testa olika slags ströer att ha i den, han verkar ju gilla ströet du har i resten av buren 😉

Whippet
0

Ta det spånet/bomaterialet du har i huset där han kissar och lägg det i det hörnet du vill att han ska kissa i, när han lärt sig det kan du sätta en liten låda med Sand i, han kommer antagligen lära sig det, bara du visar det rätt :)

I'm out Vilar huvudet i handen

annlen68
0

Vår förra hamster kissade jämt i sitt sovhus, medan vår nuvarande ..peppar peppar…inte gör det.  Tror inte man kan göra mycket åt det, utan en del hamstrar får för sig det helt enkelt :)