Hjälp!
Hej! Jo det är så att min ena vintervita sötnos har betett sig lite konstigt på sistone. Hon är typ aldrig ute i buren och gräver bara igen sin matskål. Det hon åt förut har hon typ slutat äta nu. Kan skicka bild på henne för jag tycker nästan att hennes päls ser lite "matt" ut, men kanske bara för att jag är en hemskt orolig matte! Jag älskar ju henne såå!!
Putt
Snälla kan nån svara? Är orolig!
hur gammal är hon?
Typ.. 7 mån?!
kan du ta en bild på henne?
Om du är orolig tycker jag att du ska ringa till veterinären och rådfråga. 🙂
Äter hon inte? Försök ge henne saker du vet att hon tycker om, färska saker typ gurka, sallad osv. Försök Att undvika saker som kan förstoppa.. Om det kanske är så att hon redan är förstoppad ge henne russin! Det hjälper henne. Man kan även ge lite lite gran katrinplommon, det hjälper även till. Sedan det med att hon inte går ut i buren, försök vara och greja i buren men inte röra huset eller saken hon är i. Snurra på hjulet och skaka i matskålen eller greja med handen i spånet. (eller vad nu du har för underlag i din bur) Gör små enkla saker men rör inte saken hon är i. Håll på så i en dag eller två. Om hon är förstoppad kan det vara så att hon inte vill äta, men försök ge henne det som pushar på i magen lite, (russin och katrinplommon som jag sa) Försök få henne att röra på sig också det hjälper om hon är förstoppad. Sen sa du att hon var 'matt' i pälsen, det kan vara för att hon inte ätit.
Nu skrev jag ju detta två dagar efter du skrev på iFokus men om det fortfarande håller på försök ngt av dessa förslag..
Om inget funkar utan att det bara fortsätter ring en veterinär