Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 6839 ggr
SaraA
0

Sover konstigt.

Har börjat fundera över min guldhamsters sömnvanor lite grann. Han bäddar aldrig ner sig i spånet eller i hans hus när han ska sova utan somnar nästan jämt på gallret på andra våningen i buren. Aldrig varit med om att nån av mina hamstrar tidigare gjort så. Han kan också gå å lägga sig i ett plaströr han har men tycker fortfarande att det är konstigt att han inte bäddar ner sig i spånet. Gör era hamstrar också så och kan det bero på nåt spec eller är det bara jag som övereagerar för att jag tycker att det ser så obekvämt ut?

Mvh Sara!

[PixelMollan]
0

Hejsan!
Skruttan sover hellst i rören, på huvudet Räcka ut tungan Fattar inte hur hon kan få plats i de lilla röret med huvudet längst ner, men de klarar hon!
Hon drar in toalettpapper där inne o bäddar ner sej där. Ibland ligger hon i spåner med en massa toalettpapper runt sej. men hon vill hellst ligga där inne i röret.

Tycker oxå de verkar helt obekvämt Skrattande

SaraA
0

Hehe, då är det inte bara Emil som har lite speciella sömn vanor då Glad

Chacky
0

Chacky kan sova i plaströret iblandmen annars beddar han ner sej i spånet med lite tidningspapper

Sara87
0

#3 Ge honom massor med oblekt toalettpapper istället. Det är väldigt uppskattat här hemma å inte lika vasst som tidningspapper kan va.

Chacky
0

joo, men det som jag har är mjuknat som man köper i djuraffären men jag tror inte att det är nån större fara med din hamster men annars kanske han sover i röret eftersom att han tycker att det är varmt lugnt och stilla iröret. pröva att setta buren lite varmre så kanske han börjar bedda ner sej i spånet istället

Gummiankan
0

Jag kom på Humla idag med en flummig grej…

jag hörde något som lät konstigt och jag tänkte direkt e det katten teodor som snarkar? Men det var det inte, så närmade jag mig buren så hör jag att det kommer därifrån, men det följs sedan av ett gnagande ljud… Öppnar taket på labyrinthuset och där ligger Humla i ingången på rygg med alla bena i vädret och snarkar… och så gnagde hon på huset (i sömnen) efter snarkningen… det e nog det knäppaste sovsättet jag sätt Humla göra :p

SaraA
0

Nu har Emil äntligen kommit i underfund med varför han har ett hus i buren så där sover han nu inbäddad i en massa toapapper =)

Sara87
0

#6 Hihi va sött :)

mocchino
0

Gick precis in och kolla till hamstrarna och ser att Arthur ligger på huvudet och sover.. o.O

Tyvärr har jag slarvat bort min kamera så jag kunde inte ta kort.. *grr..*

// Nathalie

Linda3046
0

Har aldrig varit med om att mina hamstrar har haft någon kostig sovställning, däremot har jag haft en liten kille som skrek och morrade i sömnen O_o Marddröm?

Nicolina
0

Haha!
Synd att inte jag heller hade nån kamera nyss… var å kikade till mina 8 bebbar här hemma! De har fått en äggkartong igår varav alla ungar samt mamma raskt flyttade in där! Nu när jag tittade ner fanns inte skymten av varken mamma eller ungar, utom en orange tuss med hår som sticker ut från äggkartongen så jag lyfter av locket och får syn på det sötaste som finns! Alla bebbar har placerad sig var och en i varsin "grop", ni vet när äggen är placerade och tittar sömning upp på mig! Utom en unge som snyggt och prydligt har brett ut sig över två "gropar" och ligger dessutom på rygg och sover så sött = )

Vart helt betagen och var ju tvungen att ropa på resten av familjen och så stog vi där och bara tittade på sömninga bebbar som låååångsamt började klättra så smått över och på varandra, den enda som fortsatte att sova trotts syskonen som klev med tassarna i munnen på den var den lilla på rygg!

calypto
0

Guuuud så gulligt! =)  Calypto har nte somnat på nåt konstigt sätt eller så men hon kanske gör det nån gång.

SaraA
0

#11 Gud va sött! =) Kan verkligen tänka mig hur gulliga dom var Skrattande

Sara87
0

#11 Ååh så sött. Synd att du inte hade kamera…