Kan det vara olika för olika hamsterar?
Hej! Läste nyss i en tåt där det stod att hon-hamstrar luktar väldigt fränt vid brunst… jag har inte upplevt detta med Humla över huvud taget alls… kan det vara olika från hamster till hamster? Eller har hon inte börjat brunstat ännu?
Ja, det är väldigt olika. Jag har två tjejer hos mej. Den ena luktar skitäckligt ibland (inte vid varje brunst, men 1 gg i månaden kanske) å den andra har jag bara kännt lukt från en gång.
Ja det är väldigt olika. Jag har för tillfället bara en hona hemma som dessutom är dräktig, hon får bebbar på måndag, och hon luktar förskräckligt när hon brunstar.

Och jag kan säga att systrarna till Asa_N dräktiga hona inte luktar särskillt nämvärt alls… har aldrig haft en hona som luktat jättemycket, lite doft har de ju så det är ju inte direkt supergosigt att stoppa in näsan i pälsen på dem precis = )
Men har däremot en kompis vars hona stank så att de inte ens kunde vara i samma rum!! 
#3 ja det är Jaguar i ett nötskal, man håller sig på 3 meters avstånd när hon brunstar 
min hona stinker så det e svårt o vara i samma rum som henne ;( hon stinker!
Min silvergrå umb hona hon luktar inget alls.. Medans flera av mina andra honor stinker apa..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Ha… vad bra att jag har fått en sötnos som inte luktar då :)