Hjälp! Råd!!
Dottern kom och visade sin hamster för mig igår för hon var orolig, det såg ut som hon inte ville stödja på vänster bakben. Lovade iaf att ringa veterinären idag.
Innan jag skulle ringa så tänkte jag att jag måste ju kolla hur det är med henne, och då släpar hon sig fram och går inte alls på bakbenen :-o
Dottern är mycket försiktig och duktig med sin hamster, och hamstern har inte ramlat eller skadat sig så vitt vi vet.
Vad kan vara fel och går det att göra något åt det?
Har en tid till veterinären i eftermiddag men vad kan vi förväntas oss? Måste ju kunna förbereda om det skulle sluta tråkigt :-(
Först och främst, hur gammal är hamstern? Tycker det låter som att det kan ha hänt något i hjärnan som gjort att benen inte fungerar, kanske en blödning? Eller en tumör som satt sig i hjärnan som får kroppen att lägga av eftersom?
Det är lite svårt att avgöra när man inte är veterinär så det du måste göra är att få hamstern undersökt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1 Hamstern är inte ens ett år, vill minnas det är född i oktober någon gång.
Har en tid till veterinären i em så jag får väl höra vad de säger :-( ser inte fram mot ett tråkigt besked för dottern kommer bli helt förkrossad :-(

Hur gick det?
Veterinären kom fram till att hamstern var förlamad från midjan och neråt. Har ingen aning om varför. Dottern fick alternativet att låta henne leva och hjälpa den med toabestyren (helt galet val i mina öron för vad är det för liv för en hamster? Ligga och gömma sig hela dagen och plockas fram för gos och tarmtömmning?) Eller få somna in och komma till hamsterhimlen… - hon valde det sista <3 <3 <3
Mycket ledsen tös som kom hem, men far i huset tillverkade en kista och sen begravdes hon på vår "jyrtjyrkogård" ;-)
Stackars lilla hamstern 😕
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck