R.I.P Bianca
4 juni 2014 gick Biancas syster Bim bort. I juni detta år var det älskade Biancas tur att somna in. I måndags var jag på morfars begravning. Känns litegrann som juni är en sorgens månad för mig. Bianca blev nästan 3 år gammal, född sista juli 2012. Stark och pigg ända in till slutet. Med massa energi och matlust, tills en dag då hon bara somnade in förevigt i sitt lilla hus ihopkrupen som en liten boll med slutna ögon. Hennes sista veckor i livet var hon blind (?) och lite vinglig på benen, hon gick konstigt och stelt så man såg att hon var nära, trots hennes livsenergi.
Jag beundrar denhär lilla tjejen så mycket. Hon och Bim var mina första dvärghamstrar och dom tog mig med storm, jag älskade dom från första stund! Så olik guldhamstrar, så mycket personligare var dessa två vintervita hamstrar för mig. Dom öppnade upp mitt intresse för dvärghamstrar och i maj månad detta år skaffade jag mina första campbells som även dom tagit mig med storm.
Jag tittar tillbaka på tråden jag skapade när jag precis fått hem mina bebisar. Snällare hamster har jag aldrig haft, denna tjej var guldvärd och jag älskade henne så.
Hälsa Bim och hälsa morfar däruppe i himlen Bianca.
R.I.P
Sov gott allra stötaste pälsboll!!
Vila i frid ❤️
Beklagar, rest in peace ❤️
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus