Kostnad avlivning?
Vad kostar det att låta en hamster somna in hos veterinär? 😕
Det beror på veterinären! Här där jag bor tar dom 200:- för avlivning på ett ställe men så är dom snuskigt dyra på andra ställen.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Det är väldigt olika. Vet vissa som fått betala 150 kr medans jag betalade 900(!!!)kr för samma sak. Men det var självklart på olika kliniker.
Vi var ju in på undersökning hos henne igår och fick betala 600 kr för det korta lilla besöket. Borde väl kunna ta lite mindre då?
Jag har betalat uppåt 1500kr för en undersökning/behandling, men avlivning runt 350-400kr.
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jag fick betala 475 kr för en avlivning, räknar man in undersökningen innan (samma besök) så blir det 670 kr.
**//Amanda
När Zimba behövde somna in betalade jag 200 kr.
#6 Såg på din sida att din första hamster blev bara 10 månader. Vad dog han av?
Hur gammal blev Zimba?
Molly är bara 10 månader, verkligen tråkigt :(
När vi skulle avliva en hamster pga tumör så kostade det runt 300kr men jag är ganska rädd för att hon led ändå. Hela kroppen var blodig och veterinären visade ingen respekt överhuvudtaget:( Det varierar mycket beroende på vart du gör det men man kan också välja att t.ex. Kremera och då kostar det betydligt mycket mer.
#7 Jaa, Boris, min första lilla pälskling blev bara 10 månader. Han fick akut förkylning och lunginflammation. Tror jag, vi hann aldrig in till veterinären, det tog bara ca 24 timmar från första sjukdomssymtoms till han somnade❤️
Zimba blev två år sånär som på två dagar. Han hade en tumör under hakan och när den tillslut blev så stor att att Zimba led åkte jag akut till veterinär. Det kostade som sagt 200 kr men då tog jag med honom hem för egen begravning, annars hade det kostat 300 kr.
Jag hoppas verkligen att er lilla Molly klarar sig igenom detta för det är hemskt när de tvingas lämna oss❤️
Min lillkille Shadow jag hade för ett år sedan togs bort för någon hundralapp men han var iofs hos en privatveterinär som har egen verksamhet. Hoppas det går bra med Molly och att hon får leva så länge hon mår okej! 🌺
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus