Cornelius&Ayla
I mitten av april ska jag försöka para Ayla och Cornelius! Så förhoppningsvis blir det ungar här i slutet av april/början av maj!
Cornelius är Silvergrå bö Umb LH, och min egenuppfödda kille. Han har ett underbart temperament och är en lugn och fin kille.
Ayla är Normalfärgad LH och bärare av både rost och rödögt. Hon kommer från Mapilamis och är en ganska aktiv tjej. Hon är väldigt snäll och go hon också.🙂
Förväntade färger: nf, nf umb, rost, rost umb, sg, sg umb, sg bö, sg bö umb, creme, caramel, sobel, sobel bö, offwhite, offwhite bö, silversobel, silversobel bö.
Om Cornelius är bärare av rödögt kan det komma! Alla ungar blir långhåriga.
Ungarna kommer ha stamtavla och bli registrerade i SHF. Bilder på föräldrarnas stamtavlor kommer efter påsk när jag kommer hem.😉
Jag finns i Ljungskile ca. 8 mil norr om Göteborg, men transport brukar gå att ordna.
Är du intresserad av en unge så kan du skicka ett PM!
Intresselista:
Jag: Hona
Tinna: Hane, ev. Silvergrå.
Åh vad spännande! farmor och farbror vinkar förväntansfullt 😃
Jaa visst är det!😃De vinkar tillbaka!👋
Spännande!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Så kul! Ska bli spännande att följa;)
#3 #4 Jaa väldigt spännande!;)
Följer dig på instagram också :-) väldigt spännande att se vad som händer! :-)
Jag misstänker att Ayla kanske är skendräktig… Men ingen brunst varken i fredags eller ikväll, så det är ju iaf ett gått tecken! Håller tummarna! #7 Vad kul! Visst är det spännande.;)
Hoppas att det är på gång på riktigt! :-)
Intresselista: Jag: Hona Tinna: Hane, ev. Silvergrå. Karin: Sobel/Silversobel Elsa: Hane
Hon har gått upp ganska mycket Ayla. Och jag tycker mig se bebisbulor så det kanske faktiskt är något där inne! 6 dagar kvar…:)
Vad spännande! Hoppas det blir lite bebisar nästa vecka då! :-)
Håller tummarna för att det ska bli något!;)
Hihi en sån mage :-)
#16 Ojojoj, den magen var inte liten direkt:) Jag gissar på 9-10 ungar;)
Cornelius är så fin! 😍
Hörde precis lite pip från buren!!!!!:D
Åååh ♥♥
åå vad kul!
Tror det är minst nio ungar men troligtvis något fler!
Jag tror det är 12 st i nuläget, kanske någon mer eller mindre.:)Tror det finns både svartögt, brunögt och rödögt:D Ayla är en jättebra mamma!
Oj vad många! Underbart!
Idag är ungarna en vecka och det är fortfarande 12 st:D Ayla är en supermamma! Idag har jag kollat kön och färger. Tror det är 7 honor och 6 hanar. Något kan ju ändras och vissa färger är jag inte säker på men så här ser mina gissningar ut nu: Hona- ljus sö Hona- ljus rö Hona- normalfärgad ev. silvergrå Hona- rost/silvergrå bö (umb?) Hona- rost/silvergrå bö Hona- rost/silvergrå bö Hona- mink/silvermink/koppar/silverkoppar Hane- silvergrå (umb?) Hane- ljus rö? Hane- normalfärgad Hane- normalfärgad Hane- silvergrå Har plats kvar på intresselistan!;)
Ljus rö hane! 😍
Här kommer lite uppdaterade färger😉 Namnen är pågång!👍
Honor:
Offwhite sö
Mink? ev. silvermink, koppar, silverkoppar
Cinnamon/Rö rost
Bö Silvergrå
Bö Silvergrå
Bö Silvergrå
Silvergrå
Hanar:
Cinnamon/Rö rost
Silvergrå
Silvergrå umb
Normalfärgad
Normalfärgad
Nu kommer äntligen bilder! Har varit borta i helgen så därför har det dröjt. Ungarna blir 3 veckor på onsdag och är såå söta😍 De har fått namn efter äppelsorter.🙂
Ååh såna små gostroll ♥♥
Tack, ja visst e dom söta!;)
Såå fina små bäbblor 😍
Ååh men gudars så söta små pluttar! 😍
Nu blev det ju lite jobbigt för mig haha, jag söker ju en långhårig hona i någon av färgerna silvergrå, silvergrå bö eller silvergrå bö umb 😊
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#43 Taaack! #44 Haha;) Skicka PM om du är intresserad!
Så sjukt söta!! :)
Vallda är otroligt vacker!
Åh, blev helt kär i Ingrid-Marie ❤️
"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"
Vilka underbara små gryn 😍
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Helt sjukt fina, underbara bilder! Man blir allt bra sugen på ett litet flarn ❤️
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tack allihop! Här kommer en liten uppdatering. Jag ska försöka få upp nya bilder någon dag men vill ni ha bild på någon särskild så skicka bara ett PM! Honor: Vallda: Cinnamon umb/rö Rost umb - Stannar ev. Cellini: Cinnamon/ rö Rost - Till Salu Melba: Silvergrå -Till salu IngridMarie Silvergrå bö umb - Anna A? Filippa: Silvergrå bö umb -Till Salu EvaLotta: Silvergrå bö umb ev. Silvergrå bö -Till Salu Signe: Offwhite bö - Stannar ev? Hanar: Alexander: Silvergrå umb - Oskar? Albert: Silvergrå umb - Till Salu Granny Smith: Normalfärgad - Elsa??? Mio: Normalfärgad -Till Salu Hampus: Cinnamon/rö Rost - Erica Vallda eller Signe stannar troligtvis men jag har inte bestämt vem;) Ungarna är leveransklara 3 juni!