Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
LĂ€st 491 ggr
[[dvÀrgkaniner]]
0

Ungarna har kommit!

Hej!
Min hamster Smullan har fĂ„tt ungar! đŸ™‚Jag gick för att kolla till henne och dĂ„ hade hon fĂ„tt bĂ€bisar đŸ˜ƒ

[[dvÀrgkaniner]]
0

Det Àr 5 stycken dvÀrghamster ungar.

DvÀrgvÀdur
0

Vad hĂ€rligt! Lycka till đŸ˜ƒ

// Johanna

Medarbetare pĂ„ DvĂ€rghamster iFokus

[[dvÀrgkaniner]]
1

#2 Tack! Jag kommer lÀgga ut bilder pÄ dem nÀr de Àr 1 vecka gamla.

fuzzie
4

#3 Ett tips Ă€r att du vĂ€ntar med att fota tills ungarna Ă€r ca. 2 veckor och sjĂ€lvmant knatar ut ur boet. Det Ă€r vĂ€ldigt viktigt att modern fĂ„r vara ifred med ungarna under den tiden de Ă€r sĂ„ pass unga som under 2 veckor eftersom att de Ă€r helt beroende av hennes vĂ„rd. 

Är man dĂ€r och rör omkring i boet för tidigt sĂ„ kan det hĂ€nda att modern blir stressad och stöter bort ungarna, eller i vĂ€rsta fall Ă€ter upp dem. đŸ˜•

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvÀrgar ^^

[[dvÀrgkaniner]]
1

#4 Jag rör inte omkring i boet, har ett hus som man kan öppna đŸ‘ 
Jag har haft dvĂ€rghamster ungar tidigare sĂ„ jag vet men tack Ă€ndĂ„! đŸ™‚

fuzzie
2

#5 Jag skulle undvika att hĂ„lla pĂ„ mer Ă€n nödvĂ€ndigt i buren och absolut inte fota ungarna eftersom det som sagt kan stressa modern. Jag brukar enbart stĂ€lla in ny mat och byta vatten en gĂ„ng om dagen och titta till boet nĂ„gon gĂ„ng emellanĂ„t nĂ€r modern Ă€r ute och hĂ€mtar mat, för att kunna se om alla ungar lever osv. men sedan lĂ„ter jag dem vara fram tills dess att de sjĂ€lva gĂ„r ur boet som sagt. đŸ™‚ 

Men du gör ju precis som du vill och det Ă€r ju bra om du har erfarenhet av en tidigare kull med. đŸ™‚

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvÀrgar ^^