Är det Fatty eye ?
Hej ! Föra veckan på tisdag så hade min hamster typ torkat blod under ögat och vi trodde att det var nåt som hade gått in i ögat eller nåt och sen när jag lekde med henne så var det nåt som kom ut fram ögat. Vi trodde att det var det som hade kommit in i ögat. Sen var det på fredags jag upptäckte nåt rött vid ögat (det var som om halva ögonen var röd och den andra halvan var svart) Jag är inte säker men kan det vara Fatty eye . Jag har läst mycket om Fatty eye och det som hon har på ögonen liknar inte alls Fatty eye och det känns inte som Fatty eye men ögonen sticker lite grant ut . Vad ska jag göra ? Ville bara fråga derförst innan jag åker till veterinären.
👑MVH OYUKA👑
Åk te veterinären direkt.
Det är tyvärr lite svårt att se då bilden är lite mörk 😕
Men jag säger precis som #1 åk in till vetten så fort som möjligt så får dom kika på vad det kan tänkas vara för något.
Sedan finns det 2 varianter av fatty (vit och röd). Den vita är ganska ofarlig och beror väldigt ofta på övervikt, men man ska ha koll på det så det inte blir värre och jobbigt för hamstern. Den röda är dock väldigt farlig då den växer hela tiden och kan leda till att ögat tillslut ploppar ut. 😕
Jag menar inte att skrämma upp dig, utan ville bara förklara skillnaden mellan de olika fatty varianterna. Men jag håller alla tummar och tår för att det kommer gå bra för din hamster. 👍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^