Blå guldhamster
Gud vad fin färg han har!
En sån skulle jag mer än gärna ha!! Gud va fin!
Läcker färg!
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Jag kommer att ha blå ungar till salu om ca 10månader då jag haft karantän på de jag nu imp fr Danmark och Tyskland
Rax Hamstrar på facebook.
Ooo, en blå hamster vore ju inte illa… 😎 Men nu satsar man ju på creme- och viltbaserat 😂
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
ooooo kanske intresserad av en goding då! :)
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
#5 vart håller du hus? :)
#8 Hon finns i Ystad har jag för mig :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jag finns i ystad. Nu och för alltid ;)
rax jag bor också i ystad kullen du ska ta är det lh och när får du hem hamstrarna
SVEA
Jag får hem dem imorg. Ta kontakt på min mail tilde robinochisabella@msn.com
Vackra 😍
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Tack #13
Ooh, vad snygg Arwen är!
Åh vad otroligt fina dom är!! 😍
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Väldigt fin färg! Har aldrig sett bild på en blå Guldhamster förr.
Med vänlig hälsning, Mimmi
Åh vad fina Milky och Arwen är! Har kanske missat om det står i tråden men, när kommer du ha en kull med nån av dom här? Blev nämligen sugen på en liten hampis med såhär fina föräldrar ^^
Dessa kommer ha kullar tidigast i vår, då de nu ska sitta i karantän =)
Svarar jag som har bra kontakt med henne =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Okej tack =)
Jösses så fin färg! :) galet söta
||My Love For Animals Is Immortal||
Tack alla för fina kommentarer. Hopps nu alla återkommer nästa år efter karantänen för om denna färg ska kunna stanna kvar i Sverige så krävs det att några stjobbar för det :) #22 Tack
# 21 Ser att du har släkt i Finland. De kanske kan ta med en blå hamster till dig ;) Finns ju Lavenders hamsteruppfödning där bl.a som har blå
#26 haha sant, men ingen i min släkt är kunnig inom hamstrar förutom mamma då :P fast hon bor i Sverige med oss :P Men kan kanske ta med nån gång, typ nästa sommar ^^ Tack för tipset! =)
Jag antar att det är för tidigt att ställa sig i kö? Vill bara inte hamna sist på listan. ;)
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Vill också ställa mig i kö, men vet inte om transport går att ordna.mbor ju på Gotland, kan ju kanske mötas upp =)
Det är för tidigt att ställa sig kö.
# 29 Som jag skrev til dig innan du kan ju boka hos Lavenders och sen kan släktingar ta hem till dig. De behöver ju bara transportera hamstern till dig som du bokat. Behövs nytt blod i Sverige. Ni är alla välkomna sen i maj då jag går ut med info om parningarna.
#30 Om du Ennu håller på med blått om ett par år, ( tänkte jag kanske lite avla guldisar ) så vill jag gärna låna/köpa en hane från dig ^^
Jag bor också i Ystad jag ska köpa en hamster hona kanske kan komma till dig med henne så man får några bebisar efter henne förmodligen en cream eller en offwhite
SVEA
En fråga bara om man parar en blå och en cream eller en offwhite kan det bli blå ungar då?
SVEA
Anledningen till att jag vill ta en kull är att få fram tama och Blå ungar
SVEA
Nej du måste ha en blå bärande hona. Det finns en uppåt landet som väntar ungar. Jag kan kolla upp det om du vill?
Sen rekommenderar man inte att para cremebaserat med svartbaserat som de blå är, blå är ju en svart med blekgen
Amor vincit omnia
Ok frågar man inte får man inget veta:)
SVEA
Ja gärna Rax att du kollar jag vill gärna ha en lh hona av vilken färg som hälst men hälst blå eller cream har skrivit ett inlägg om det puttar upp det inlägget nu
SVEA
#37 Klart man måste fråga :D
Amor vincit omnia
Söker nu fodervärd i Skåne till mina blå imp hanar
De nyinköpta multyduna burarna finns så klart att köpa till varje hamster som placeras. Det gäller alltså först o främst 2 hanar
Har du någon hemsida? Ska verkligen hålla koll hur det går med de små och avelsplanerna, kan ev vara intresserad om det blir någon kull :)
Undrar samma som #42 🙂
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jag finns på facebook under min grupp som heter Rax Hamstrar

Lestor fr Tyskland har mkt fluff nu= Hane.
Ska du ta en kull på dem?
A crazy little bitch! 👍
Jag har imp ngr blå från utlandet med syfte att para dem då karantänstiden är slut. Det kommer att finnas blå till salu försommaren 2015 i ystad/skåne.
Oh skulle vara jätte intresserad men tyvärr lite långt😕
A crazy little bitch! 👍
Wow !! Skulle nog med vilja ha en av dig ;)
Anna och de små liven
Som jag skrev där uppe är jag mycket intresserad av denna kull!!
Ni får återkomma nästa år. Tar inte upp intresserade nu då jag sitter i karantän.
Nej jag hörde det. Men kanske kul att höra? ;)
på vilken hona kommer du ta första kullen
SVEA
Oooooh så fin Lestor är! 😍
#55 Absolut. Tackar. #56 Kommer at para båda honorna samtidigt med olika hanar fö att möjliggöra för bliv köpare att kunna köpa ett kön av varje somär obesläktade. # 57- Ja han är verkligen stilig. Tack
mycket fina hamstrar lycka till ska bli roligt att följa dej :)
min mail_: mideria.silverhill@live.se
har facebook också
Jag är glad du valt att öka de blåa hamstrarna i Sverige. Jag hoppas de sprids uppåt landet så att jag en dag får chansen(utan att köpa dyr tågbiljett) att äga en liten Lestor. Skiftningarna i hans päls är underbar. Hans päls ser så mjuk ut.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
blir det långhåriga i någon av kullarna
SVEA
fick du med bilbo blue från danmark kan du lägga ut bilder på de små hampisarna
SVEA
Tilde, Lestor är ju långhårig. Och Bilbo är med i början av tråden?
Jessica Jones (2015-)
#62 Blibo Blue finns med på foto. Fisst kommer där bde kh ochlh i kullarna.
#62 Det finns en uppåt landet som har svarta honungar just nu där pappan är blå ds från Dk om du nu i framtien vill ha blå ungar. Kommer bara att låna ut hanar till honor som är blå eller med blått i leden.
#65 Vilken uppfödare är det?
Jessica Jones (2015-)
#66 Cherios
har du gallerbur?#69
SVEA
Bara en fråga! Hur gör man när man ska ta kullar på hamstrar som suttit i karantän? Är det inte typ drygt 8mån de ska sitta i karantän, och är inte honorna för gamla för att få ungar då? Eller gör man ett undantag?
Puttar upp tråden då de nu snart paras.
Spännande :D
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Lestor och Bilbo bor hemma hos mig men har blivit hämtade för parning för några dagar sen så vi får hoppas på fina blåa ungar!
http://ask.fm/JessicaReips
Vilka läckra färger;) Det är sällan man får se blått tycker jag:/ Men fint är det allt, vad kul att generna får föras vidare:)
Guuu va söta
Mvh Elin 🐹
Åh vad jag vill ha en blå hamster nuu :)
…
Håller tummarna för att de 2 kh danskarna vill para sig ikväll. För övrigt är Milkys mamma poly ;)
Åh så vackra! Vem har blåa hamstrar i Danmark? 🤔
Det finns flera stycken i Danmark som håller på med blå.Har du fb så finns det en dansk hamstergrupp där du kan hitta dem. De kh danska hamstrarna har nu oxå parats. Seriöst intresserade kan höra av sig för att sätta upp sig på kölistan. Det finns ngr redan :)
Nu har det redan gått 1v. Spännande .
Nu har Milky/Lestor blivit föräldrar.😃