Tjejer eller killar??
Hej! jag ska skaffa två sibiriska dvärg hamstrar, men ska man skaffa tjejer eller killar för jag ska ha två stycken. Har hört att killar är lungnare och och blir tamare stämmer det? Jag vill troligt vis ha tjejer men om dom är jobbiga ja ni fattar vad jag menar. Svara gärna/ Lovapop
Det är ingen större skillnad på könen, så om du vill ha honor så ta honor (:
Det finns dock ingen art som heter "sibirisk". I djuraffärer kallas dom ofta för det, och då är det oftast Rysk Vintervit eller hybrider. Jag rekommenderar att du köper från uppfödare!
Dom fyra dvärghamsterarterna som finns är Rysk Vintervit, Campbells, Robotovskis och Kinesisk. Vintervit och Campbells är bra som nybörjarhamstrar.
//Jessie
Tack #1 då köper jag bor honor!! Två vinter vita honor
Dom är inte jobbiga men vissa är ju väldigt speedade men det finns ju hanar som är sånna å
Mvh Elin 🐹
Min första dvärg var en rysk vintervit. Hon var världens lugnaste ich raraste! Men hon var lite känslig för främmande händer och ville bara komma till den som hon kände. Har nu 2 Campbells hanar och tycker att de är ner speedade men ändå lugna i handen. Jag tror det viktigaste är att själv alltid vara lugn. Hamstern känner sånt ich blir då lugn och trygg i sig själv.