Synen på en liten hamster.
Hej! Bara en fråga. Vet ni hur långt en hamster ser? Har grubblat på det länge men nu när jag har skaffat ett konto här så är det säkert en smart person som vet svaret.
Hört något att dom bara ser cirka 15 cm klart. Därför man inte ska ha dom på höga ytor då de inte kan avgöra avståndet till marken.
Precis som #1 säger så ser hamstern inte mycket mer än runt 15 cm framför sig. De har också väldigt dålig känsla för höjder och det är därför man många gånger ser hamstrar som kastar sig ut från köksbord/byrå eller andra högre platser. Dom vet helt enkelt inte att dom är så pass högt upp som dom är.
Därför ska man aldrig sätta hamstrar uppe på bord/bänkar eller andra höga möbler utan att ha stenkoll men för säkerhetens skull så bör man inte ha dom högt upp alls just för att dom helt utan förvarning kan hoppa rak ut. Att ha hamstern på golvet är mycket säkrare. 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag har hört/läst någonstans att de kan se så långt som 2 meter framåt, men att synen inte är lika bra när man kommer bort mot de två metrarna.
#3 Jag har också hört det här men kan inte hitta fakta om det när jag söker. Överallt hittar jag bara "15 - 16 cm" 🤔
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck