Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 611 ggr
[Nampheet]
0

Hur transporterar man en hamster?

Undrar hur man transporterar en hamster, Sett att någon skickade iväg sin hamster via tåget eller vad det var, men hur gör man?? Hur går det till,

Cireea
0

Jag känner mig som värsta experten inom det här området för jag fixar med sånt här flera gånger om året när jag köper/säljer hamstrar. 

Jag söker frakt via en rad olika sidor på Facebook och även på Djurtransport iFokus. Sen får man helt enkelt försöka pyssla ihop en lösning så det funkar för alla parter.  Jag har fått hamstrar fraktade lite överallt och det är ibland ett rent helvete rent ut sagt men ibland går det smidigt. 

Jag har bara skickat hamstrar med privatpersoner som åker tåg/buss eller kör bil då jag vill att någon ska kunna hålla koll på hamstern åt mig under tiden den åker. Skulle aldrig bara sätta hamstern på tåget och hoppas att den blir upplockad som den ska, det vore en mardröm och skulle något hända skulle jag aldrig förlåta mig själv för en sån oansvarig sak. 

Dom åker då i en transportbur av något slag beroende på hur länge dom måste åka. I vissa fall bara en glasslåda med hål i om det är en kortare sträcka.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Scorpio97
0

I en transportbur. Antingen tar man med buren själv i bild/tåg/buss, men man kan även skicka med vänner eller andra personer som ska åka den sträckan som behövs. Finns till och med en ifokussajt för det: http://djurtransport.ifokus.se/

Oftast får personen som ska ta med hamstern en liten peng för det. Sen får man såklart komma överens med den personen vart hamstern ska hämtas och lämnas och så vidare.

//Jessie

Rafflan
0

Man kan inte skicka ett djur med posten eller liknande om det är det du tänker på?

Ska man åka/resa med hamstern tycker jag dessa är super bra
http://www.tropiskarum.se/images/Products/115_1001.jpg

[Nampheet]
0

Ska kolla med djurtransport! #1 #2