Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 5580 ggr
Poro
0

Hamster ramlade - vad ska jag göra?

Hej snabb historia har en guldhamster som är 3-4 månader gammal den är jätte tam brukar Leka med den varje dag… Så jag lekte med den idag så ramla den från en stor höjd från Byron så hamla den på ryggen så börjar den göra Pep ljud så jag tar Upp den så går den på min hand och springer full fart ner från min hand ramlar på Ryggen igen jag får panik för den slutat röra sig sen låg på ryggen och va helt still och det började össa massa bajs.. Sen tog jag upp den sö sprang sen runt och haltade och ramla hela tiden.. Efter ett tag la den sig på rygg igen så började han blöda från (hålet där hanorna gömmer sina pungkullor ) då jag blir jätte rädd han rör sig inte så ger jag honom. Vatten för min mamma sa det då börjar han röra sig men han ramlar så fort han går.. Nu är han i sitt lilla hus och sover men är jätte orolig kommer min lilla hamster överleva ;(?? Snälla hjälp vad ska Jah göra

[Lindis123]
2

Ring och boka tid hos vet.

Karmatarerskanise
3

Åk till veterinär. Den är uppenbarligen allvarligt skadad.

Cireea
0

Ändrade din rubrik så den passar bättre ihop med inlägget. 

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Poro
0

Ja vi ska till veterinär imorgon #2 #3 hur gör jag det på mobilen?

Denna kommentar har tagits bort.
Stephanie
2

Instämmer, ni måste ta stackaren till veterinären nu på en gång. Ni kan inte vänta till imorgon om det är så illa.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Scorpio97
2

Det låter som att hamstern är allvarligt skadad, vill du verkligen att den ska få lida hela natten..? Jag tycker att ni ska åka in nu på en gång, precis som övriga redan sagt. Inte imorgon.

//Jessie

Poro
1

Okej ska försöka min mamma säger att dom har det stängt :(

Cireea
2

#9 Det finns ALLTID någon veterinär som har jour. Det här är något som inte kan vänta till imorgon. Säg åt din mamma att ta hamstern till veterinären omedelbart då den verkar allvarligt skadad.

Rita-S
1

finns ju distriktsveterinär som har öppet dygnet runt för akutfall, vilket telefonsvarare hos en vanlig veterinär brukar upplysa om vakthavande nummer till iaf

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Poro
0

Min mamma säger vi kanske får avliva den 😭😭😭

Rita-S
1

Det kan ju tyvärr vara så om den är så skadat att den inte kan överleva enligt veterinär, men ni måste söka veterinärvård för den nu och inte låta den vänta tills i morgon ändå

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Karmatarerskanise
1

#13 Ja har den tex brutit ryggen finns inte mycket till val :(

Stephanie
1

#13 Det är tyvärr inte omöjligt, men oavsett så kan du inte låta den lida. Ni måste ta den till veterinären, även om veterinären kanske säger att den behöver avlivas.

Poro
0

#15 okej min mamma letat nu om den dör hatat jag mig själv allt är Mitt fel :(

Cireea
2

#18 Jag förstår att det här är oerhört jobbigt för dig att behöva läsa och höra men du måste tänka på din hamsters bästa och det bästa för den just nu är att bli tagen till veterinär och om avlivning är enda utvägen så är det för hamsterns bästa. 

Var inte för hård mot dig själv. Olyckor händer även dom bästa..

Poro
0

Ja men om det inte vore för mig skulle det va 100% att den lever men nu är det 50% :(

Cireea
3

#21 Din mening var ju inte att hamstern skulle ramla ner och göra sig illa. Det är en simpel olycka som kan ha hänt vem som helst. Jag är hamsteruppfödare och har själv förlorat en del hamstrar under min tid. Det känns lika hemskt varje gång men man kan inte klandra sig själv för en  olycka.. det enda du kan göra är att få din hamster att få en sån fin tid nu som möjligt om det skulle visa sig att avlivning är den enda utvägen. 

Hamstrar ser oerhört dåligt och kan inte se hur högt upp dom egentligen är. Tills nästa gång kan du komma ihåg att inte ha din hamster uppe på en byrå, ett bord eller någon annan möbel där den kan ramla. Ha istället hamstern på golvet i en hage. Då är den mycket säkrare. 

Om du behöver prata så kan du alltid skicka ett meddelande till mig!

vallhund
1

Det är ett allvarligt brott mot Djurskyddslagen att inte snarast söka veterinärvård för ett djur som uppenbarligen har fått allvarliga inre skador. Risken är stor att den självdör under svåra smärtor under natten om den inte får vård.

Den kanske inte överlever ändå, men då har ni gjort vad ni kunnat o veterinären kan avliva den så att den slipper självdö.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Poro
0

#23 vi pratade nyss med djursjukhus vi testade Honom allt är bra Med honom bara att han blöder lite från punghålet han verkar vars frisk vi skulle avvakta tack för din hjälp !! :)

Poro
0

#24 men den verkar vara bra djursjukhuset och vi har kollat och testat dom säger vi ska avvakta till imorgon

Stephanie
6

Jag tvivlar väldigt (väldigt!) starkt på att ett djursjukhus sagt att allt verkar vara bra, om en hamster ramlat från en byrå (två gånger dessutom?), inte kan gå och dessutom blöder. Nä, jag tror att ni antingen inte berättat allt för dom, eller att ni inte har ringt alls. Skärpning! Om det du sagt i den här tråden stämmer så mår din hamster INTE bra.

Stephanie
1

Vad är det ni "testat" menar du?

Poro
0

#28 vi prova om han kunde gå hur han måde hans humör om han är Pigg och allt är bra med han dom sa bara att han fick en shock Jah lovar han verkar vara vanlig det va vara precis efter allt va så där

Cireea
4

Att en hamster hamnar i chock efter något sånt där är vanligt MEN att hamstern blöder är definitivt inte vanligt och det tyder på att något är fel! 😡

Stephanie
2

Att han blöder betyder att något har gått sönder inuti honom. Det är ingenting normalt med det.

Karmatarerskanise
2

Om ni berättade för veterinären att hamstern blöder och veterinären sa att ni inte behöver komma in låter det som en dålig veterinär. Stackars hamster som inte får vård :(

CamillaS
1

Hur har det gått har ni åkt till veterinären med den? Hoppas verkligen det för den lilla hamsterns skull. Ett liv är ett liv och det ska vårdas som vilket annat djur som helst. 😕

wildalia
0

Nu är ni lite väl hårda. Alla veterinärer tar inte i mot hamstrar mer än att avliva dem. Har själv varit med om detta. Tyvärr är det inte många veterinärer som kan undersöka hamstrar. Skulle ryggen varit bruten så lovar jag då kan den inte gå. Tror säkerligen att dem har gjort det bästa för sin hamster. Poro berätta gärna hur det har gått.

annakarin_li
0

Hur har det gått för er? Är alltid hemskt när en olycka händer med sin pälskling.

Poro
1

#34 tack, den mår jätte bra sol vanligt förutom att den vilar lite mer antar att han fortfarande är lite stressad har lagt in mat i huset för han verkar inte gå och hämta ska he han lite vatten sen också innan jag sover tack :) #35

Poro
0

#34 tack, den mår jätte bra sol vanligt förutom att den vilar lite mer antar att han fortfarande är lite stressad har lagt in mat i huset för han verkar inte gå och hämta ska he han lite vatten sen också innan jag sover tack :) #35

[Sotis00]
0

#36 är det verkligen säkert nu att den är helt ok? Äter den? Dricker den vatten?

Moast
0

Vilken tur att det gick bra!:) Tycker faktiskt att många överreagerade här… Man blir stressad när ens djur skadar sig och det gör det faktiskt inte bättre att börja skriva om massa lagar och att den kommer lida om dem inte gör nått NU! Men tur att han mår bra nu!:)

vallhund
0

#39 Eftersom TS inte svarat så har vi ingen aning om hur hamstern mår, förutom att den inte kommer ut ur sitt hus.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Moast
0

#40 TS tog antagligen hand om hamstern, hon/ han gjorde allt rätt o ringde veterinären ^^

Mirre395
0

#39 Det är väl klart att det är jobbigt när något sånt händer och TS gjorde inte fel, ingen annan heller. Det bästa var att ta hamstern till veterinär akut efter som att hamstern var så pass skadad och det är väl klart att man oroar sig för hamstern! Veterinärens resonemang lät ju ganska konstigt och det reagerade många på, och sen var det ju faktiskt TS som bad om hjälp. Man SKA enligt lag ta djuren till veterinär när dem behöver det och det var akut.

Poro
1

Han mår bra och han dricker vatten ni behöver inte va oroliga han går ut från huset springer i hjulet han mår helt bra som tur :)