Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 711 ggr
Abbbb
0

Förskyld/ luftvägsinfektion?

Hej!! Min Alvin har dom senaste 2 dagarna rosslat /fnyst när han andats., idag såg jag även att han inte samlat ihop den mat som jag luggt ut i buren så han ska få leta som han annars gjort på en gång när han inte haft såhär. Tycker även han verkat lite slöare dom här senaste dagarna. Jag har inte varit sjuk på 3 månader och när jag var det rörde jag aldrig honom utan min mamma fick sköta han då. Han står inte heller på någon dragig plat. Börjar bli riktigt orolig då jag vet att luftvägsinfektion och förskylning kan göra så dom får lunginflammation. Tror ni att det är luftvägsinfekton/förskylnind? Vad kan jag göra åt det i sånna fall? Tacksam för all hjälp :) !!!

Tina Torstensson
1

Om han inte äter som han brukar och om han har rosslat och fnyst de senaste dagarna utan att det har blivit bättre, så tycker jag att det är dags att åka till veterinären. 

Vanliga förkylningar kan utvecklas till lunginflammation, vilket är mycket allvarligare än en vanlig förkylning. Lunginflammation kräver veterinärvård, så jag tycker att du bör åka till veterinären oavsett om det redan är en lunginflammation eller inte, bara för att kunna få stopp på sjukdomsförloppet innan det har gått för långt. 

Lycka till!

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

Abbbb
0

Okej då får jag ta en tur till Roslagstull, och tack ett lycka till kan behövas!

Hamsternsara
0

Lycka till ;)

Tina Torstensson
0

Gör så! Du får skriva hur det gick sen! 😉

Abbbb
0

#3 tack :) Jag åkte till roslagstull och där sa dom att det kunde vara luftvägsinfektion eller början till lunginflammation i värsta fall kunde det eventullet vara något medfött hjärt fel men dom trodde att det var luftvägsinfektion/ början till lunginflammation men i alla fall så fick jag två mediciner som Alvin ska få i 10 dagar, nu när jag kom hem på kvällen var han mycket piggare (dom hade gett han den första medicineringen på veterinären kliniken) :) Jag får hoppas på det bästa :D

Tina Torstensson
2

Ååh, vad härligt! Då får vi verkligen hoppas att han blir bättre nu. 😉 Lycka till vidare!

Abbbb
0

Ja det får vi verkligen hoppas på :D och tack :)