Hamster iFokus

Hamster

Etikettroborovski
Läst 1662 ggr
Michaela-N
2015-02-21 16:55
0

Deppig roborovski...

Hej! Särade på mitt robbepar i början på januari, sålde den ena av dom och den lille som blev kvar nu verkar nästan lite deppig. i princip aldrig vaken, inte uppe och springer så ofta m.m. Tror inte han är sjuk eftersom han är glad och pigg när jag tar upp honom. Men tror att han kanske behöver en kompis. Finns det någon här som har eller väntar en robbekull? Funkar det annars att sätta honom med en hona tro?

Fiona1234
2015-02-22 13:52
1

Sätter du ihop honom med en hona lär du få ungar konstant, inget att rekommendera. Varför sålde du den andra? 🙂 Jag skulle ha köpt en bebis till honom, en hane, och satt ihop dom 2 🙂

Emmy, Eldängens föder upp roborovski, hör med henne! 🙂

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Michaela-N
2015-02-22 15:31
1

#1 robbar parar sig inte konstant som andra hamstrar, bara ca 1-2 ggr per år och så ofta kan jag stå ut med ungar. Sålde den andra iför att jag inte ville ha två burar. Eldängens verkar inte ha någon kull planerad

Dominic340
2015-02-24 15:38
0

Oj! Visste inte att Robbar bara parar sig 2 ggr om året ! Man lär sig något nytt varje dag ^^

Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer

http://willy-the-killer.bloggplatsen.se/

LillyAmanda
2015-02-25 12:03
0

Är inte robbar som andra hamstrar? Har inte hört något speciellt om dem 😉

**//Amanda

Fiona1234
2015-02-25 19:31
0

Vad jag nu läst så står det inget om endast två kullar, det står att dom kan vara känsliga för årstider. Men det står att de annars är som vanliga hamstrar som kan para sig året runt :) Så jag skulle inte alls rekommendera att ha två olika kön tillsammans.

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Michaela-N
2015-02-25 19:52
1

Dom flesta uppfödare har sina avelspar i grupper som bor ihop livet ut. Skulle dom vara ett undantag och para sig ständigt (vilket är VÄÄLDIGT otroligt i så fall), så är det inte värre än att man separerar mamma och pappa efter 2-3 kullar och sätter ihop hanarna ur sista kullen med pappan och honorna ur sista kullen med mamman. Men nu har jag fått tag i en bebis som flyttar hit om en vecka.