Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 424 ggr
Lollia97
2015-01-22 09:38
0

Ny guldis

Jag skall imorgon hämta min första guldhamster (har haft 2 vintervita förut). Undrar hur länge jag skall låta hamstern bosätta sig innan jag kan börja tämja den? Jag har läst på vissa ställen ett dygn och på andra upp till en vecka.. Vad rekommenderar ni?  🙂

Några andra tips för första gångens guldisägare?

GHH
2015-01-22 10:03
3

Jag brukar läsa av mina nya hamstrar eftersom alla har olika personligheter, vissa är nyfikna och klättrar upp i handen direkt när man kommer med mat medans andra behöver mer tid men jag brukar i regel vänta minst 2 dagar innan jag börjar bekanta mig med hamstern på riktigt. Under tiden kan man prata lite med den när man byter vatten och ger mat så den känner igen din röst :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Cireea
2015-01-22 10:18
1

Jag brukar göra som #1 säger. Kollar av läget, mina två nya tillskott var så nyfikna att dom kom upp med en gång utan problem men jag har även haft de som behöver allt från 2 dagar till upp mot en vecka innan de känner sig trygga. 

Så jag säger låt den komma i ordning i minst några dagar (2-3 dagar) och sen kan du försöka bekanta dig med hamstern ordentligt :)

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck