Hamster och höjder?
Har en fråga!
Hoppar hamstrar från kanter eller är de rädda för höjder? Tänkte som kaniner, när de kommer fram till en kant så står dom där en lång stund och kikar ner innan de kanske försöker sig på att hoppa ned, tänkte ifall jag har hamstern på soffan, finns de risk då att han bara springer av den eller stannar de upp vid kanten?
De hoppar, vad jag förståt det som som har de inte riktigt samma känsla för höjder som vi mäniskor har. Dock kan jag ofta se min hamster ställa sig vid kanten och försöka nå ner för att sedan ramla då hon inte kan hålla uppe hela vikten när hon hänger :)
Ah okej tack! :D tycker de är lite svårt att ha honom ute i soffan osv för han är så snabb och vill inte att han ska trilla ned! Men har börjat ha honom i en liten hage så får fortsätta med det ^^
Hanna hoppade aldrig ner från saker. Hon stod alltid och tvekade och sen gick därifrån. Det enda stället hon hoppade ned ifrån var från soffryggen ner på soffsitsen på ett specifikt ställe annars hoppade hon aldrig ner
Hamstrar ser endast 10-20 cm framför sig så dom är väldigt dåliga på att se höjder, så dom bara springer rätt ut och ramlar, så man får vara med ifall dom sitter i soffan så dom inte trillar ner :) Min kanin är ju jäkligt snabb på att hoppa ner ifrån soffan haha, och sen fort iväg och skutta runt, förstår inte hur mycket energi hon kan ha ;)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus