Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 491 ggr
[Deshasix]
0

Ätbara fingrar, tydligen. xD

Köpte hamster för ett tag sedan som redan är ett par månader gammal, så han är alltså redan tam. Har visat honom mina händer och han har snusat lite på mig, vill ge honom tid att "lära känna" mig. Men han verkar ha fått för sig att mina händer är ätbara, eftersom när jag håller min hand framför honom så biter han lite försiktigt på mig, inte aggresivt eller så, han smakar på den. 

Vet inte riktigt vad jag ska göra, vill ju inte bli biten & vill ju gärna kunna ta upp honom. (Bara haft honom i några dagar)

[Blue_Lugia]
0

Jag har inte haft hamster själv, men hört att det är så dom gör innan dom litar på sin ägare.

Du kanske bör ge honom tid att lära känna dig ordentligt och få honom bli trygg i sitt nya hem?

[Deshasix]
0

#1 efter jag skrev detta satte jag på mig vantar och provade, han småtuggade lite på dem men efter en stund insåg han att jag inte var ätbär och gick upp i min hand och lät mig lyfta upp honom & var super duktig, så det ska nog gå :D

thea_thea
0

Detta gör dom för att testa om du går att äta. Sen när dom upptäcker att du inte är mat så slutar dom. Det finns också andra anledningar till varför dom nafsas men eftersom han när ny så är det troligtvis för att smaka. Du kanske luktar mat eller något annat mumsigt!

annlen68
0

Tvätta händerna innan du hanterar honom, så du har inte någon lukt på dem :)