Lerig hamster
Hej, idag så vattnade jag växterna som står i krukor på mitt golv så att jorden blev så där lerig och lätt att forma så när min hamster gick på sin lilla "kvälls runda" genom rummet så skulle hon självklart kolla till krukorna och växterna som hon brukar för att se om något nytt och spännande hade hänt där, och då såg hon självklart att det var fuktigt vilket tydligen var väldigt intressant så hon nosade lite och så, och jag tänkte: jag låter henne vara, men det skulle jag inte ha gjort för när jag kom tillbaka hade hon självklart förstått att hon lätt kan gräva tunnlar i jorden så hon hade grävt sig ner i en av krukorna så att bara rumpan stack upp, så jag "drog upp henne" (hon kom inte till skada) och såg att hon var nästan helt täckt av lera vilket hon inte såg ut att ha något emot men jag tänkte att om hon får ner lera i lungorna kanske hon kan få lunginflammation? I alla fall så la jag ner henne i hennes badsand så hon kunde tvätta av sig lite och så gick jag iväg. När jag kom tillbaka hade hon fått av det mesta men lite hade torkad fast på magen och benen så det borstade jag bort med en oanvänd tandborste. Jag undrar bara om hon kan ha tagit skada av det här? Vad händer om hon svalde jord eller fick in lite i nosen?🤔
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
Det är inget att oroa sig för :) Tänk hur dom gräver och lever i det vilda! Då är det ingen som borstar av dem jorden efter de grävt sina tunnlar 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Oh vad tur, tack för svar!🙂
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Jag tror inte heller det är någon fara, bra att du tänkte på att inte tvätta av henne med vatten så hon blivit ännu mer genomvåt. Du kan ju ha lite koll på hennes beteende och andning de närmsta dagarna så hon inte blivit förkyld, troligtvis blev hon inte det, men det skadar ju inte att hålla lite extra koll. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Haha, det där har hänt mig också när jag hade lösgående hamster. Det är ingen fara alls, bara torka av med en servett och se till att hon har ett varmt bo att boa in sig i.
Kom ihåg att hamstrar gräver mer än gärna i allt som går :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Haha förlåt att jag skrattar, men jag ser det framför mig hur den lilla hamsterrumpan sticker upp ur jorden! Hon var nog helnöjd! 😂
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_