Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 547 ggr
madebyinferno
2014-11-30 20:22
0

Matmängd?

Har nu haft dotterns lilla hamster hemma sen i onsdags, ger av fodret hon fick med från uppfödaren men hon verkar inte ha ätit särskilt mycket av det.

Hur mycket torrfoder häller ni upp åt gången och hur fort går det åt?

Har kollat runt på vad mer man ska/kan ge men är fortfarande osäker på mängden ;-) hon tar väl ett par tuggor av det mesta som vi bjuder på, men hur mycket lägger ni normalt upp till era hamstrar och hur komponerar ni måltiderna?

Imasy
2014-11-30 23:32
0

Jag brukar fylla upp matskålen så den jämt är full, typ varannan dag, och sedan ge annat gott vid sidan av.

De brukar ju ha sina små lager i boet :) Lägger jag in en halv morot så hinner ju vår aldrig käka upp allt innan det blir ofräscht, men jag tror inte du behöver vara rädd för att ge för mycket :)

annlen68
2014-12-01 14:13
0

I början mätte vi upp mängden på torrfodret enligt förpackningens anvisningar som var 15-20 gram. Nu fyller jag upp skålen istället (matskål anpassad för hamster) :)

Fiona1234
2014-12-01 17:03
0

De ska alltid ha fri tillgång på sitt Foder, nästan samma som att kaniner måste ha fri tillgång till hö 🙂

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

tilde.wahlgren
2014-12-02 07:37
0

jag häller upp lite mer än vad jag vet att hon äter upp ( en matsked )

Hjärta SVEA Hjärta 

Dvärgvädur
2014-12-02 15:33
0

Jag ser till så att Pumbaa har mat hela tiden :)

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Olivia8383
2014-12-02 16:25
0

Jag gör precis som #1 jag ser till att matskålen alltid är full oh sedan ger jag annat vi sidan av! :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-12-02 16:25
0

Jag gör precis som #1 jag ser till att matskålen alltid är full oh sedan ger jag annat vi sidan av! :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

madebyinferno
2014-12-02 17:16
0

hur mycket av det ni ger vid sidan av ger ni då? det var det jag ville veta för torrfoder finns alltid här med, fast hon verkar inte äta så mycket.

MaaariaS
2014-12-02 19:51
1

Testa att både ha matskålen full med gnagarblanding och sprid ut en näve med torrblandningen i spånet,en del hamstrar gillar att söka efter maten själv istället för att gå till en skål🙂(att du ska ha en skål med mat också är för att man ska vara säker på att hamstern alltid har tillgång till mat) 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.