Lyfta hamster
Min hamster är inte rädd för mig längre och nosar på mig och kan sitta i min hand! Men jag kan inte lyfta henne då blir hon jätte rädd. Hur ska jag då göra när jag ska ta ut henne och låte henne rasta sig?
För om jag har got som hon sätter sig i och lyfter henne då kanske hon inte vänjer sig vid mig :/
Något* inte got
Är hon liten nog så att du kan täcka henne med din hand, så att hon inte ser att du lyfter henne? Annars är det bara att öva, lite i taget, 5 cm, 10cm, osv.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Ja det är hon, det ska jag testa :)
Hon kan ju kravla in i ett mjölkpaket och lyftas ut på golvet också, då kanske hon inte ser.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Låt henne krypa in i en toa- eller hushållsrulle, tom såklart. Sen håller du bara för ändarna och går till hagen och låter henne krypa ut där! Så gjorde vi med Molly innan hon blev helt tam! :)
Du kan antingen flytta henne i en mugg, eller som #6 säger, en toalettrulle:) Det brukar inte hamstern ha något emot;) Du kan ju alltid ha lite godis i handen så att hon vet att det är okej att lyftas och att hon får en belöning, ofta kryper dem själva upp om du lockar med något gott.
Kanske sätta lite godis/frön i en kopp och lyfta ut henne så?