Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 542 ggr
Aja85
0

Överbeskyddad hamster?

Är jag för överbeskyddande? Min guldhamster hade en sån där mjuk hamstergungmatta, men den fick han inte behålla för att han noppade loss det där luddiga i den och la i huset. (Fick panik och tänkte att han kunde kvävas av det, som hamstervadd.) Han älskar att klättra, så jag köpte den klätterställning. Men eftersom han inte använde en av tre möjligheter att gå ner, utan kastade sig ner med huvudet före var det inget han fick ha kvar (även om han såg lite ledsen ut när jag tog den ifrån honom.) En mjukare tunnel av plast blev också ett "nej", för att han bet på den så det lossade "tyg". Nu har han bara leksaker av trä. Hjulet är dock av plast och nga tunnlar, men det är allt.

Ngn som känner igen sig?

Mirre395
0

Jag känner igen mig!:) Du är inte överbeskyddande enligt mig, bara en bra ägare som vill det bästa för sin hamster;) Jag är också sån:) Känner mig lite taskig ibland när hamstern verkligen vill ha en leksak som jag upptäcker kan vara farlig. Jag tycker att det var klokt att du tog bort hängmattan. Jag hade också en sån med ludd. Kanske hade du också en grön med repstege och hängande klossar? Min dvärg fastnade ibland i luddet med tassarna och snubblade hela tiden. Han gnagde också på metallkedjan så den åkte ut. Fy vad han var sur på mig, men han blev glad när han fick ett nytt hjul:)

Aja85
0

#1 Skönt att veta att jag inte är den enda som är sån här 🙂 Nej, jag hade den "vanliga" gungan som man hängde upp med snören.