Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 583 ggr
cleia80
0

Göra egen puré

Hej!
När min dotter var liten brukade jag göra egen barnmatspuré och idag tänkte jag att varför inte göra det till hamsterbebisar och deras mamma också. Billigare och så vet man exakt vad det är i.
Undrar hur många av er som gör det själva?
Ikväll blev det bara potatis och morot till mamma med 8 dagars ungar då det var allt jag hade hemma, men det kommer bli mer! Kul är det också att ha gjort maten själv!

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Shalin
1

Åh vilken bra idé. Då kan man ju dessutom se till att göra lagom mycket. Det håller ju inte för evigt i frysen t.ex. i kuber, och man ska väl inte ge sådant hela tiden. Dessutom vet man ju exakt va som är i med som du säger :) Hoppas folk här har lite förslag på vad man kan göra för goda puréer, som man kan prova :)

GHH
1

Superbra tips! ska göra lite olika i helgen och frysa in :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Fiona1234
1

Jag mixade majs, morötter och potatis en gång, samt hade i ärtor nån annan gång. Bara att prova sig fram, men man behöver något krämigt, tex potatis och sedan är det bara att blanda i grönsaker som man vill :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Lojs
1

Jag gör massa olika, beror på vad vi har hemma. För det mesta baserar jag på grönsaker, lite gryn och lite vegetabilisk olja. Lite kokt, okryddad fisk eller kött slinker ofta med också, jag tar ofta undan lite sånt innan vi ska laga mat och kokar till djuren. 
I förrgår var senaste gången jag gjorde "gegga" som jag kallar det, då orkade jag inte ta fram mixern, utan la upp fryst spenat och havregryn i en bunke och hällde på uppkokt vatten (för att tina spenaten och svälla havregrynen), en liten skvätt veg olja i med och alla djuren älskade det, både möss och hamstrar. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.