Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 1355 ggr
fuzzie
0

Äntligen är de födda! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla älskling Camie (Snögatans Blanche) har äntligen fött sina första ungar! Hon födde idag för bara några timmar sedan och det ligger nu 3 små marsipangrisar i boet! Hjärta 

Jag trodde faktiskt att hon hade gått "tom" först. Alltså att hon var skendräktig. Och hon har heller inte haft några rejäla bebis bulor så det har varit väldigt svårt att se. Det enda jag faktiskt har kunnat sett är att hon har boat väldigt mycket. Men nog om det för nu är ungarna äntligen här! Skrattar 

Eftersom jag trodde att hon gick "tom" så har båda föräldrarna gått tillsammans sedan kullen föddes och detta kommer alltså att resultera i ytterligare en kull, så om någon är intresserad av denna kombination så får ni gärna kika in på min hemsida. Skulle ni då vara intresserad av ungar ur kommande kull så får ni gärna höra av er och berätta mer om er själva, så skriver jag upp er på intresselistan. Glad 

Alla ungarna kommer registreras i SDS (Svenska Dvärghamster Sällskapet) och kommer alltså ha stamtavla. Jag föder alltså upp vintervita dvärghamstrar. 

Deras far är Mandarin´s Monster som är en väldigt snygg agouti grabb. Mamman Camie (Snögatans Blanche) är en Sapphire. (föräldrarna kan ni se på bilden här nedan, Camie har fortfarande vinterpäls på bilden) 

(admin får ändra om jag la detta inlägg i fel kategori)

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

HamsterPärlan
0

var finns de

HjärtaHälsningar Pärlan och Alice Hjärta

Mirre395
0

Vad kul!:) Camie hade en väldigt anurlunda sapphire!;) Det ska bli spännande vilka färger det blir:D Lycka till med kullen;)

fuzzie
0

#1 Denna tråden är över 7 månader gammal och ungarna överlevde tyvärr inte. 😢 Men om du är intresserad av hamstrar från mig så har jag några par till salu. Alltså syskon eller mamma och dotter. 🙂 

#2 Det var som sagt väldigt länge sedan de föddes, jaa hon hade väldigt rolig/speciell färg under vinterpälsbytet. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Mirre395
0

#3 oj! Jag såg inte hur gammal tråden var!:0 Synd att dem inte överlevde:( Mammal var väldigt söt iallafall;)