Vilken färg har han?
Hoppas någon kan ge svar! Så himla fin färg det där :)
Han ser ut att vara Silvergrå långhår :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#2 Tack! Det var det vi funderade på men vissa är ju mycket mer krämiga och andra gråare av de silvergrå så var osäker :)
Han bör varit en Silvergrå heterozygot LH då?
Sgsgll om genkoden är rätt? (eftersom jag inte har en aning om vad för recessiva gener han skulle kunnat bära på)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
En solklar umb. Halmånarna är mörka. Silvergrå hetrozygot umb lh :)

Jag är tveksam på umb eller ej, svårt att se i den här ljussättningen, det ser ut att vara en hamster som inte är färgavlad (i alla fall inte på vilttecknat) och de får så ljusa och "urvattnade" färger ofta att det är svårt att se exakt vad de är som vuxna, en nf med ljusa färger kan se ut som en rost osv.
Här är en bild på en silvergrå hamster som inte är färgavlad (djuraffärshamster), och hennes halvmånar liksom smälter in i pälsen på ett annat sätt än om hamstern är färgavlad.
Jag tror till och med jag reggade henne som brunörad silvergrå, men det var hon inte, bara dåligt silvergrå. Jag hade henne inte som bebis, det hade nog varit lättare att se hennes färg då.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#7 Men vad söt 😍
Vart kommer han ifrån?

#8 Hon finns tyvärr inte i livet längre, hon var en omplacering jag tog hand om 2011, hon kom från djuraffär.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#7 Avator var också djuraffärs hamster och lite äldre när vi köpte honom, inte gammal men inte bebis utan en yngling :) Han kom i alla fall från en uppfödare och inte grossist för jag fick stamtavla med kontaktuppgifter på men kan verkligen inte hitta den nu, det var ett tag sen! Han var reggad hos SHF tror jag dessutom för han var färdig för att vara med på utställningar om man ville osv. Men anledningen till varför han var på djuraffären antar jag var att hon inte fick sålt dem privat? Ingen aning!
Men kan ju gissa på heterozygot silvergrå i alla fall :) Umb eller inte är svårt att avgöra!
Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se
#11 Menar du då extreme dilute nf umb? Jag tror det är ytterst liten chans till det då det är en djuraffärs hamster. Större sannolikhet att han är en dålig silvergrå hetrozygot umb. :)
#11 och #12 Det är en hamster från uppfödare som hamnade på djuraffären pga att hon inte fick honom såld troligen. Han var rätt gammal redan när han kom till djuraffären men jag vet inte säkert såklart :)
Men har aldrig hört talas om extreme dilute? Har ni någon bild på det för lät jätteintressant
#13 Det är inget som förekommer ofta. Det är en blekgen kan man säga som är ganska ny. Har varit känd sedan 1999 och den kom till sverige 2008. En svart hamster blir ljust daskigt grå. En normalfärgad ser ut som en silvergrå och en crème blir nästan helt vit. Hamstrar som är extreme dilute har ofta cremefärgat päls runt nosen. Jag tror inte din kille är det dock! :) Ser inte ut som det! :)
Jag tycker att han ser ut att vara en silvergrå, heterozygot.
Vi i Finland kallar det brunögd silvergrå.
#16 Fast jag tycker inte den ser brunörad ut. Den har för mörka öron för det. Jag tror det är en silvergrå homozygot umb som har väldigt dålig umb och halvtaskig färg enligt standarden. Men han är fin ändå:)
Jag är inte bra på guldhamsterfärger alls, men fin var han iallafall!;)