Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 905 ggr
Elin00
0

Vad har min hamster för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick min guldhamster Nemo för ungefär 1 och en halv månad sen. Har gått runt och undrat länge på vad han är för färg? Har tänkt på gul-bandad men har ingen aning om jag har rätt?;) tacksam för svar:-)

Elin00
0

Ser nu att det ser ut som att han blöder i örat, eller iallafall att det är väldigt rosa! Men nej, det blev bara något konstigt med ljuset:-)

tilde.wahlgren
0

han är bandad men färgen vet jag inte

Hjärta SVEA Hjärta 

Elin00
0

Bandad vet jag att han är:) Men själva färgen vet jag faktiskt inte:O

Lojs
0

Gul bandad ser han inte ut att vara. Jag hade gissat på rost, har han mörkt rubinröda ögon?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fiona1234
0

Rost bandad kh :) Har han dock rubinögda ögon så är han troligtvis rödögd rost :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Lojs
0

#5 Rödögd rost syns ofta inte, i så fall möjligtvis på att hamstern har mörk "eyeliner", om ögonen är rubinröda så gissar jag på cinnamon. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Elin00
0

Rödögd är han dock inte;)

Elin00
0

Man ser inte på bilden men har är brun på huvudet och även vid kindpåsarna:-)

Lojs
0

Det kan vara svårt att se om en vuxen hamster är rödägd, jag har en rödögd dam här hemma som ser helt svartögd ut om man inte håller henne i bra ljus, då ser man att ögonen är mörkt vackert rubinröda. =)

Helt svarta ögon kan inte den här hamstern ha i vilket fall, i och med att den har ljusa öron, så antingen har den djupt bruna ögon eller djupt röda. =)

Medis på akvariefisk.

Elin00
0

Ska kolla noga nu;)

Elin00
0

Tog ut han i köket där det är väldigt bra ljus och kollade! Dom såg inte alls ut att vara röda, bara mörk brun:-)

Lojs
0

Då är han troligtvis rost. =)

Medis på akvariefisk.

Elin00
0

#12 såg nu att han kanske har lite röda ögon, i vissa vinklar ser man att det är lite rött! Men dom ser ändå helt svarta ut i vanliga fall ;-)

tilde.wahlgren
0

förlåt för ot men har alla som är rost röda ögon?

Hjärta SVEA Hjärta 

Lojs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 Det är jättesvårt att säga säkert när man inte ser hamstern i verkligheten, bandade hamstrar kan få röda nyanser i ögonen med. Jag tycker nog nyansen i pälsen ser mer ut som cinnamon dock. Jag lägger upp en bild på två bebisar, den till vänster är rost, den till höger är cinnamon (ögonen är rödare på bebisar, de mörknar med åldern).

#14 Nej, de har bruna ögon. =)

Medis på akvariefisk.

Elin00
0

#15 han är ungefär 4månader så det har väl mörknat lite nu:-) Om man ska sammanfatta allting nudå, hur blir det då?;-) är jätte dålig på sånt här, verkligen!

Elin00
0

#15 han är ungefär 4månader så det har väl mörknat lite nu:-) Om man ska sammanfatta allting nudå, hur blir det då?;-) är jätte dålig på sånt här, verkligen!

Lojs
0

Jag gissar på cinnamon, men han kan även vara en ljus rost. Finns väl en liten chans för brunörad gul med, men jag tror inte det. Det är omöjligt att säga till 100% så länge han inte går i avel och även då måste man göra en ganska specifik parning för att veta säkert. =)

Medis på akvariefisk.

Elin00
0

#18 Tack för svaren:D