R.IP Opal
Opal var väldigt trött det senaste. Ibland såg man henne inte på kvällen alls för hon bara sov. Såg henne någon gång ibland när hon åt och drack. Sista gången jag såg henne var början av denna veckan. Förr så har hon varit väldigt aktiv och jag kunde knappt ha henne i soffan eller i mina händer eftersom hon sprang så fort och ville inte sitta still. Precis som en hamster ska vara :) Sista gången jag såg henne var början av denna veckan. Då tog jag ut henne och la henne på mitt bröst. Men denna gången låg hon bara där och nosade lite. Hon gosade in sig i min tröja och jag kunde klappa henne hur länge som helst. När hon somnade pussade jag henne och la jag tillbaka henne i buren och hon gick in i sitt hus och la sig igen.
Igår kände jag bara att jag var tvungen att titta till henne då jag inte sett henne på flera dagar. Mat och vatten var orört. Knackade på glaset (akvarium) och sa hennes namn men ingenting hände. Även om hon varit slö innan så kikar hon alltid ut och kollar även om hon sen går in igen. Men denna gången var det påtagligt. Ingen energi kom från huset. Min sambo lyfte huset och där låg hon.
Ihopkurad i spånet. Hon hade somnat in så fint och hon såg så orörd och fin ut på något sätt. Vi köpte en fin trälåda och la henne i den med spån från buren och två stenar bredvid som det stod "joy" och "eternity" på. Sen la jag en litet brev med i lådan med, men det är mellan mig och henne :) <3
Jag kommer alltid att älska Opal <3 Hon var så sprallig och go och ville alltid mysa med mig :) Hon var en utbrytarhamster och lyckades faktiskt rymma en gång i sitt liv haha! Fast då ropade jag på henne och då kom hon fram, ställde sig på bakbenen och tittade på mig med en min som tycktes säga "kolla mamma vad jag lyckades med". Hon klättrade upp i min hand och myste med mig innan jag stoppade tillbaka henne i buren igen :)
Förlåt för jättelångt inlägg, men andra tycker jag är knas som gråter över en hamster, så det känns som att ni på forumet förstår mig.
Förevigt saknad, Opal <3
Madsan
R.I.P
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Åhh. Så sorgligt. Men du är inte alls konstig som gråter över en hamster! Man kommer djuren väldigt nära.
R.I.P Opal
R.I.P 💗💗
Håller verkligen med #2! Det är inte alls konstigt att gråta över ett djur som hat stått en mycket nära.
** Energy Pethead
Fy så sorligt :( De som inte förstår att man inte kan sörja en hamster så mycket, har aldrig haft någon hamster själva :/ De må vara små men de tar en väldigt stor plats i ens hjärta..
Hur gammal var hon förresten?
Vila i frid lilla Opal ❤️ och stor varm kram till dig ❤️
#5 Det gäller inte bara hamstrar, utan alla husdjur!
** Energy Pethead
Hon verkar ha somnat fridfullt iallafall. Vila i frid lilla Opal 🌺 De små liven kan ta en förvånansvärt stor plats i ens hjärta ❤️ Styrkekramar till dig madsan 🤗
Vila i frid lilla Opal❤️ Det är alltid hemskt att förlora en vän🌹 Beklagar sorgen
Sov gott Opal ❤️
Medarbetare på Chinese crested ifokus.