Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2583 ggr
Cookio
0

Toa lätt till hamster?

Hej 

kollar runt lite men tänkte kika här med. 
Kommer ev försöka byta från spån till Toa lätt till hamstrarna istället. Det är billigt samt läst att det kan vara bra för långhåriga hamstrar, vilket jag har
Någon som har erfarenhet av det??

Arsatazz hamsteruppfödning

Fiona1234
1

Jag tycker att toalätt är ett väldigt bra strö, även det SHF oftast har bland prishyllan på utställningar ;) Men jag har bytt till lättströ/Hampaströ då toalätt luktar lite speciellt och är inte så gräv vänligt, men har haft det tidigare så det funkar kanon :) Lättströ är även mycket billigare än toalätt :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Cookio
0

Okej luktar det sämre än vanligt spån gör efter a 4 dagar? Just nu har jag vanligt spån men vi tål det inte riktigt. 
Hampaströ/lättströ är inte lätt att få tag på här tyvärr :( Finns säkert på granngården men vet inte vart närmsta ligger och sällan, väldigt sällan, har vi tillgång till skjuts.

Fiona1234
0

Nej, första dagen man lägger i toalätt så kan det lukta, men efter 1-2 dagar så är lukten borta :)

Cookio
0

Okej, tänkte mig skaffa det samt ev ha en del av burarna med spån så dom iaf kan gräva eller alternativt använda nåt annat, sett att vissa verkar ha torv eller jord? 
Har chinchillasand till Tifa men hon vill inte gräva eller så i det så mycket

LillyAmanda
0

Toalättspånet är väldigt bra till långhåriga små figurer :)

**//Amanda

Cookio
0

Okej :) kikar just nu på vad som är billigast ekonomiskt då jag kommer ha 3 vuxna djur varav en kommer få bebisar med min hane och kommer behövas burar så vill ha nåt bra alternativ iaf till dom vuxna som blir hemma, ungarna kan man kanske ha spån till sålänge dom bor hos mig

Evovva
0

Jag har alspån. Det är drygt och dom gillar att gräva i det.

Cookio
0

vet dock inte hur pass ekonomiskt det blir om man kommer ha 3 - 8 vuxna djur samt sen ev kullar som kommer och det ska bytas en gång i veckan osv så får se hur man gör

Majaa12
0

Lättströ är billigt, 15 kg för 100 kr :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cookio
0

Okej, går det att beställa nånstans? köper just nu 60 l förpackningar med spån för typ 50 kr

Majaa12
0

Lättströ finns nog bara att köpa på Granngården, tror inte att det går att beställa ;)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cookio
0

ajdå, då får jag leta nåt annat än lättströ

Fiona1234
0

Man kan beställa, googla efter lättströ/hampaströ så kommer det upp 🙂

Fiona1234
0

Fast, man får även tänka på att har man inte råd med ett visst strö så kanske man borde fundera över om man verkligen har råd med uppfödning osv 😉

Cookio
0

Råd har vi, men att lägga flera 100 lappar på tex en säck 25 l dyrt strö som det skulle bli med alspån, det kan vi inte om vi ska ha råd med allt annat kring uppfödning. Vanligt spån har vi råd med men tål det inte helt men kommer fortsätta köra på de