Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 728 ggr
AmandaJE
1

Biten på ögonlocket

Hejsan!

Som rubriken säger, så bet min lilla sötnos mig i ögonlocket idag, vilket var väldigt förvånande då han aldrig har gjort något sådant alls förut. Vi gosade lite och woops så högg det till. Tror att det började blöda lite, det är i alla fall ett rött sträck där nu och svullet. Borde jag göra någonting åt detta eller är det bara att låta det vara? 🤔 Mamma blev lite rädd över att det kan komma bakterier, bli infekterat eller liknande.

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Dvärgvädur
2

Det är alltid viktigt att tvätta sår efter att ett djur har bitit än. De kan ha alla möjliga bakterier i sina små tänder. 

Har inte jättemycket tips men hoppas du får mer hjälp av andra som kanske vet lite mer 🙂

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

AmandaJE
1

Ajdå, har inte tvättat och det har gått rätt många timmar. Får ta och göra det nu, tack för att du sa det! :)

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Fiona1234
1

Tvätta med tvål och vatten och om det går ta även nån typ av rengöringssprit (för människor såklart) på ögonlocket 🙂 Fast det är ju svårt att ta sprit så man inte får i ögat hehe, det är ju inte så värst skönt 😛

Men tror inte det är någon fara, min ena dvärg bet mig hela tiden förut och inget hände, så det är nog lugnt 🙂

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

AmandaJE
1

#3 Ja precis, känns som om det kanske kommer göra mer ont än gott om jag ska försöka använda rengöringssprit! 😛 

Tack för svaret! Ja, jag får hoppas att det inte är någon fara! Mest otäckt just när det är ögat men det känns inte så mycket längre så det är förhoppningsvis inte allvarligt! :)

www.LesPhotos.blogg.se