Auratus hamsteruppfödning
Nu då namn är helt bestämt så tänkte jag presentera mig och min kommande lilla uppfödning :)
Jag heter Sara & är 22 år född och uppvuxen i Hälsingland,
men bor för tillfället i Gästrikland.
Jag vart kär och skaffade min första hamster runt 2009, var då ca 17 år. Sen dess har jag haft 4 andra hamstrar också, alla guldisar.
Jag har alltid haft ett hjärta för djur och det har varit en stor del av mitt liv och jag har haft djur så länge jag kan minnas.
Hos mig bor även två bondkatter.
Har även min sambo på 28 år som stöttar och hjälper till :)
**Om Auratus
**Auratus är en liten nystartad uppfödning av guldhamstrar.
Uppfödningen sker i liten skala för att kunna ge varje kull och individ den tid och uppmärksamhet den kan tänkas behöva innan flytt, detta gör också att det inte finns alltför många hamstrar hemma.
Kommer troligen bli 2 - 3 kullar per år, inte bestämt i nuläget.
**Det finns ingen risk för Papova viruset då jag endast har kontakt med mina egna djur samt tar hem djur ifrån Papova fria uppfödare.
**
Avelsmål samt mer info finns att läsa på vår hemsida:
http://auratushamstrar.weebly.com
För närvarande så har vi endast en hamster hemma, min lilla Tifa på 8 veckor
men om några veckor kommer det två till ifrån samma uppfödare som Tifa, dock är dom inte uppfödda där men inköpta för avel hos henne men kommer istället gå i avel med några kullar hos mig
Black and Blues Sokka och Slugawoos Cotton Candy Pink :)
En kull är även planerad på dessa och intresselista finns att anmäla sig till
Arsatazz hamsteruppfödning
Kul att det löste sig med namnet!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Yes :)
Härligt att det löste sig :) Ska bli kul att få följa dig och din uppfödning. För du lägger väl upp bilder på ungar och föräldrar här hoppas jag? ;)
Ja känns betydligt bättre nu :) men saknar namnet lite ändå :P
Ja det kommer jag :) får förhoppningsvis hem paret om ca 2 veckor eller mindre sen ska hamsterrummet ordnas så snart min kropp orkar sen då dom varit här i 2 veckor kommer jag leta brunst tecken och sätta ihop :)
#4 Synd med namnet. Men hoppas det du har nu kommer fastna med dig och att du tycker om det. Det ska bli kul att följa dig 🙂
Ja, men det nya känns bra nu i efterhand, det betyder ju Golden eller Gold så det funkar :)
Passar perfekt då ju 👍
yes :)
Vilket fint namn på uppfödningen! Lycka till med den! 🌺
~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~
Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter
www.LesPhotos.blogg.se
Tack :)