Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1167 ggr
[MikaelaR]
2

Välkommen ny sajt: Guldhamster!

Hej alla nu finns det en ny sajt för alla hamsterintresserade! men denna är mer specifikt för guldhamstrar välkomna! http://guldhamster.ifokus.se/discussions/5453f56dce12c472d000702f-vilken-farg-har-din-guldhamster?readstate=false

Lojs
13

Jag förstår inte riktigt poängen med sajten? Varför ska man ha olika ställen att vara på bara för att vi har olika arter? Är det inte bättre att hålla ihop och diskutera allihopa? Fler sajter riskerar att sprida ut folket och göra det till flera mindre sidor med mindre aktivitet (dvs tråkigare att vara på, dvärghamstersidan har ju varit jättetråkig i perioder).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cireea
3

Håller med #1

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Olivia8383
7

Håller också med #1 Det är ju bättre om man kan ta saker gemensamt mellan arterna också t.ex. sjukdomar som papova. Dvärghamstrarna får inga symtom men hela deras upplägg med utställningar och dylikt blir ju påverkat och då är det ju bra om de kan läsa lite ur guldhamsteruppfödarnas synvinkel för att få mer förståelse för hur farlit det är, även om det kanske inte påverkar de på samma sätt. Nu menar ju jag absolut inte att dvärghamsteruppfödarna skulle strunta i viruset eller något sådant bara för att det inte rör de på samma sätt utan jag menar att information kanske går ut bättre på guldhamstersajten då det som sagt påverkar de på ett annat sätt. Om det skulle hända så skulle det absolut bli farligare. Allting som rör nya grejer på svenskahamsterföreningen t.ex. är ju också bra om det tas upp på samma sajt då det når ut till fler samtidigt då. Det är ju även lättare för uppfödare med både dvärghamstrar och guldhamstrar att hålla sig till samma sajt.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Cindy S
0

Lycka till med sidan. :)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Tipsi3
0

Lycka till med sidan, det blir nog bra! :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

minihamster
3

Håller med #1 Känns onödigt med en egen sajt för varje art. Finns ju inte så jättemycket mer att diskutera om guldar än dvärgar. Jag tycker det vore bäst att samla alla på ett forum och diskutera hamstrar. Det går ju utmärkt att tex diskutera guldhamsters färger eller att dvärghamstern ska bo flera här på hamster iFokus. :b

//Josephine :)

Scorpio97
2

Håller också med dom andra/#1.

Men är det planerat att att denna ska tas bort om vi nu har en guldhamster också, eller ska det vara finnas tre hamstersiter?

Men lycka till med sidan. Jag kommer nog inte vara inne där så mycket just för att jag har dvärg, och jag tycker redan det är jobbigt med två hamstersidor att skriva på.

//Jessie

Dvärgvädur
0

Dvärghamster sajten är mycket inaktivare än denna. Det pratades ju om detta förut men det kom ju fram till att denna sajt var mer guldhamster än dväghamstee.

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

annlen68
0

#1  Håller också delvis med föregående. Visst är det jätteroligt med en specifik guldhamstersajt; men jag känner att det blir rörigt om samtidigt hamsterifokus samt dvärghamsterifokus ska bli kvar. Hur blir det med det?

Tessan01
0

Håller med #1. Hoppas verkligen inte att Hamster iFokus tas bort. Om nu planen är sådan. Men lycka till med nya sajten :)

[MikaelaR]
0

Jag frågade Nicklas om jag kunde få starta Guldhamster iFokus det var inte min mening att "splittra" upp några sajter tyckte det kunde vara ett kul initiativ alla med ett hamsterintresse kan väl sitta på alla sidorna om dem vill eller så kan dem välja en specifik sida dem vill vara på. Hamster iFokus och dvärghamster iFokus ska inte tas bort eller det har jag inte hört något om!

tråkigt att ni tycker det är onödigt men nu vet jag redan att en del tycker så andra tycker det är kul så behöver inte göra en så stor sak av det :)

Imasy
0

Som redan har nämnts så kommer varken hamster.ifokus eller dvärghamster.ifokus att tas bort, utan vi kommer nu alltså ha tre hamstersajter på iFokus.

Flöffo
1

Tråkigt tycker jag. Men okej.

//Flöffo

[MikaelaR]
2

#13 Varför är det tråkigt att en ny sajt startats? det känns jättetråkigt att få så mycket negativa kommentarer jag har ju arbetat med att starta upp sidan och det är Nicklas som tagit beslutet att det var ok att starta sajten det var bara mitt initiativ att fråga honom. Om ni inte gillar beslutet kan ni väl välja vilken sida ni vill vara på? annars så finns det möjlighet att vara på alla sidorna. Jag hoppas ni till slut kommer acceptera att sajten Guldhamster finns vore kul om ni som tycker det är negativt kunde försöka se det som något positivt istället.

Cireea
6

#14 Men du måste ju också se det från vår synvinkel. Alla uppskattar inte allt och nu finns det en del som inte uppskattar ytterligare en hamstersajt och det måste dom ju få göra. Du måste väl ha räknat med blandade reaktioner när du la ut länken till den nya sidan här?🤔

Jag personligen tycker det är väldigt onödigt då ALL information som behövs finns på den här sajten redan. Att sprida ut oss ännu mer blir bara löjligt… 😕

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Tessan01
0

Nu när jag rotat lite i trådarna så märker jag att det inte är något fel med det, men kan inte kommer vara så superaktiv där men kul att följa trådarna :)

Så än en gång lycka till med sajten :)

[MikaelaR]
2

#15 jag förstår era åsikter och jag har aldrig någonsin tvingat varken dig eller någon annan att ändra åsikter. Självklart förstod jag att inte alla skulle vara positiva jag har lagt ut länken på flera sidor för att presentera min nystartade sajt så inte enbart på hamster iFokus, Varför är det löjligt att sprida ut det ännu mer? det är alltid bra med information och som sagt om det är ett dåligt beslut så är det ändå inte jag som kan Starta en sajt hursomhelst utan det är iFokus själva som sagt ja till mitt erbjudande, jag hoppas jag kan hålla guldhamster.ifokus levande det blir en sajt lite mer specifikt för guldhamstrar precis som det finns en sajt mer specifikt för dvärghamstrar och så denna sajt för både arterna jag menade inte att splittra upp eller sprida runt jag ville bara skapa en sajt för det skulle vara kul för dem som är intresserade. Det är självklart det är tråkigt med negativa reaktioner men jag förstod det också, jag har fått positiva reaktioner också!

LillyAmanda
0

Jag tyckte det var bra på ett sätt. För då behöver ju inte dom med dvärg säga till att deras trådar blir dränkta i guldhamsterns. Det är människor som bara har dvärg som kanske svarar på en nybörjare med guld och i mina ögon är det lite skillnad på dom olika arterna.

**//Amanda

Cindy S
0

Det här är ett diskussionsforum, men ibland är det onödigt att dela med sig av alla kritiska tankar man har. När jag startade superhjaltefilmer.ifokus trodde jag att folk skulle säga till mig att det inte behövdes, att tv och film.ifokus var nog, men hade tur att bara få ett kritisk inlägg. Såhär många, några klumpigt utrryckta, är lite mycket att ta för en ny Sajtvärd.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Nampheet]
0

Lycka till med sidan!

[MikaelaR]
1

#19 Skönt att du förstår hur det känns, tack !

[MikaelaR]
0

Och alla som sagt lycka till med sidan och liknande tackar jag också^^

Surpan
3

Fast nu börjar det väl kännas lite väl överflödigt? Vi hade nyss en diskussion uppe gällande om vi skulle ha kvar dvärghamster.iFokus eller om vi skulle ha två. Och nu finns det tre? Jag har dvärghamster men är intresserad av hamster i allmänhet, men att hålla koll på tre sidor?

#19 Jag förstår att du vill skapa superhjältefilmer, för TV och film är enormt stora ämnen, men hamstrar handlar faktiskt inte om hur mycket som helst, och mycket är likadant mellan de olika arterna.

Jag tycker det blir rörigt. Och jag är besviken. Och hoppas att Hamster.iFokus kommer fortsätta vara aktivt. 🙂

/Surpan

Cindy S
0

Jag jämförde nyss medlemsantalet och du har redan mer folk än mig, så den sidan behövdes nog. Eller så är folk villiga att kolla alla sidor i alla fall. :)

Jessica Jones (2015-)

LillyAmanda
0

#23 Som jag skrev där uppe. Dvärg och guld är inte riktigt samma sak. Du måste ju inte hålla koll på tre om det blir för jobbigt :) Har man en snabb fråga om guld kanske man får bättre svar på guldhamster än om man ställer den på hamster. Dock behöver det inte vara så. Men förstå poängen ;)

**//Amanda

[MikaelaR]
0

Känns inte alls kul att bli såhär motarbetad, det var inte alls min mening att Starta en sajt för att förstöra för någon förstår att vi inte delar åsikter men att starta upp en sajt är mycket arbete och jag håller med #25 om att du inte måste hålla koll på alla 3 om det blir för jobbigt.

Lojs
3

#25 och det är ju lite av poängen med att guldhamster.ifokus inte är alltigenom positivt, det splittar upp frågorna och drar folk åt olika håll, det skapar inte en gemenskap för alla inom vår lilla hamstercommunity.
Jag hade samma problem med att dvärghamstersidan startades, även om jag förstod problemet med att dvärghamsterfolket tyckte att dvärgfrågorna dränktes i guldhamstertrådar (eftersom vi är fler med guldhamster), men jag tyckte att det problemet kunde lösas inom hamster.ifokus.
Det jag inte förstår är vad som saknades här, som gjorde att det krävdes ett ytterligare hamsterforum, här finns mängder av information guldar som byggts upp under många år, och kunniga, aktiva medlemmar när det kommer till guldhamster,

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Surpan
6

Naturligtvis 'behöver' jag inte hålla koll på alla tre, men jag vill lära mig och läsa. Och att aktivt söka info om samma sak på två ställen blir lite jobbigt. Jag förstår (nästan i alla fall) varför man har två - guld/dvärg. Men tre? Jag förstår inte syftet med hamster.iFokus längre? Ska här endast finnas saker som handlar om hela släktet och inget artspecifikt alls? 

Jag förstår att det är jobbigt att höra att folk inte är nöjda med ens arbete, men jag tycker att genom att starta en guldhamster.iFokus så har man skitit lite i allt det arbete som alla lagt ner på hamster.iFokus. Alla timmar och slit som lagts ner på att skapa alla guldhamsterartiklar. Som nu ska skrivas om (för jag antar att guldhamster IF ska ha ungefär likadan info) i annat format på en annan sida för tillsyntes nästan ingen anledning alls?

Jag vill tillägga att jag låter lite argare än jag faktiskt är i texten. Men jag blir frustrerad. Och jag tycker synd om de som driver Hamster.iFokus.

/Surpan

Olivia8383
2

Nu är sidan redan skapad och för alla oss som vill vara kvar här kan stanna här. Jag hoppas att den här sidan fortfarande blir lika populär som den har varit även fast det nu finns en sida för dvärghamstrar och en för guldhamstrar. Jag hoppas också att all guldhamsterinformation kommer att läggas ut här också då det är här jag stannar! För er som vill använda guldhamsterifokus så tänker jag inte stoppa er, men jag tycker personligen att den här sidan är bra upplagd och att det finns fler fördelar än nackdelar för guldhamsteruppfödare och intresserade att stanna här. Men som sagt för er som vill flytta över till guldhamsterifokus så varsågoda, I won't stop you!

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Siastassar
3

Håller helt med #28 i allt Surpan skriver! Jag blev frustrerad, besviken & uppgiven över att ännu en hamstersajt startats & undrar vad syftet med guldhamsterifokus är? Vad kan tillföras där som INTE redan finns här? Som INTE kan tas upp/skrivas om här på hamsterifokus? Förklara det för mig så ska jag inte "bråka" mer om det sen. Låtsas tex att jag har ormar som husdjur. Jag har lite olika arter. Vore det rent hypotetiskt rimligt att jag som har majsorm, tigerpyton, strumpebandssnok & kungsboa skulle starta ifokussajter för var & en av alla ormarter som finns i världen? Nej, det är inte rimligt! & att ha det så här uppdelat bland hamstrar är ännu konstigare tycker jag… :/

Cindy S
1

Som folk har sagt så har vissa visat intresse för delade sidor, och det är väl skäl nog? Vad hindrar folk från att vara på alla fyra sidor?

Det verkar gå bra för de olika hund/kattrassidorna. Mer aktivitet på dem förstås. Man får väl pröva vänta och se hur det går. pröva skadar ingen.

Jessica Jones (2015-)

[MikaelaR]
1

Jag tycker vi borde lägga ner denna diskussion nu eftersom jag och iFokus har kommit överens om att Guldhamster.Ifokus skulle startas och eftersom dem gått med på det jag tror INTE att hamster.ifokus kommer drabbas av detta jag kanske får kämpa lite extra för att få mer aktivitet på Guldhamster.ifokus dock. 

Jag kommer inte kommentera mer i denna diskussion för den leder ingen vart just nu, dem som inte gillar att guldhamster.ifokus finns behöver ju inte heller vara där om det känns jobbigt för dem, annars är dem välkomna att vara där med alla sajter som finns på iFokus är det frivilligt att vara på det finns inget tvång.

Olivia8383
1

#31 Skäl? Okej är det mitt ininlägg du svarar på? Det finns tre sidor och ingenting hindrar folk från att vara på guldhamsterifokus för det är deras eget val. Allt jag säger är att jag stannar här och hoppas att denna sida fortsätter att vara uppdaterad.

Besthamster
0

jag tycker inte att denna sidan ska tas bort :)

om dom hade tänkt göra det alltså.

Sen tycker jag att det räcker med denna sida då man kan välja vilken grupp inlägget ska vara i så man kan ju fortfarande välja om vilken art det ska handla om :)

Fiona1234
0

Men om ni inte vill vara inne på ghif,  va inte inne på det forumet?  Ghif är tillför dom som vill vara aktiva på guldhamster iFokus om de vill, tror inte Mikaela tvingar er att vara inne där, vad är problemet?

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Surpan
5

#35 Det är inget problem på det sättet alls, det enda jag har som farhåga är att 50% av aktiviteten kommer finnas där, och 50% här. Och att det på så sätt blir två halvroliga sidor, istället för en rolig. Plus att jag tycker det är lite fräckt mot de som lagt ner tiden här att gå och skapa likadana trådar och artiklar någon annan stans..

/Surpan

Tipsi3
0

#36 Fräckt? Mikaela skapade en sajt för guldhamster, det var ju knappast så att hon tänkte "Haha, nu kommer jag ta alla artiklar ifrån andra sidor…" förstår du väl? Det är forum, man kan ju inte ha bara en pga att man vill ha mer aktivitet? Om inte Mikaela hade gjort det hade säkert någon annan skapad Ghif, så det är väl bara att "acceptera"och göra det bästa av situationen? :)

Jag själv tycker att Gh if är en bra sida, är Medarbetare och vi har bra med aktivitet, och det finns aktivitet här också, ser inget problem med det? ;)

-Toulouse Cola Fanuel-

[MikaelaR]
0

#35 Vadå likadana trådar och artiklar? du får du väl ändå ta och lägga ner det finns inte alls likadana artiklar!

Surpan
0

Inte likadana ord för ord, men samma info ska väl finnas antar jag? Känns bara dumt att uppfinna hjulet igen.

Men jag kan tillägga att eftersom alla andra verkar nöjda så är det ju uppenbarligen jag som har fel, varpå jag gärna böjer mig och önskar lycka till. 🙂

/Surpan

Tipsi3
0

#39 Men här finns det allt samlat, alla hamsterarter, medans där samlar vi allt om just guldhamstrar. Vi fördjupar oss i just det ämnet. Om du inte tycker om det, välj att inte besöka sajten helt enkelt. Ingen tvingar dig ;)

-Toulouse Cola Fanuel-

Surpan
0

Nej jag vet, men det kan störa ändå. Men du har absolut rätt. Hoppas denna sida drar lika mycket folk sen bara. Och lycka till med allt.

/Surpan

Siastassar
7

#36 kanonbra sagt! Precis det är jag oxå rädd för. Kolla bara på alla kaninsajter det finns. Jag är tex medlem på dvärgkanin & sällskapskaninerifokus & det är halvtaskig aktivitet på båda dessa sidor tycker jag. & är inte en dvärgkanin en sällskapskanin egentligen då? Jag har iaf inte tänkt flå, stycka, koka & äta min dvärgkanin! Nu hårddrar jag det lite kanske ni tycker, men vad är syftet med att dissikera alla arter/raser till mini minigrupper här på iFokus? Om jag har en fråga om guldhamstrar & jag vill få så många svar som möjligt ska jag då behöva ställa samma fråga både här på hamsterifokus samt på guldhamsterifokus? Synd att det är så här. Särskilt som det för bara ett par veckor sen var tal om att lägga ner dvärgsidan & ha alla hamsterentusiaster på samma sajt, dvs denna & istället blir det exakt tvärtom, ännu en hamsterifokus bildas. Fattar inte hur man tänker här? Jag stannar här iaf & hoppas innerligt att det inte blir mindre aktivitet/medlemmar här i framtiden.

[MikaelaR]
0

#39 det kan aldrig bli nog med information om djur tycker jag personligen finns hur mycket som helst om guldhamstrar på hela internet det är inte samma människor som skriver allt och det kan visst komma nya synvinklar på saker o ting måste inte alls vara samma sak…

Deviance
0

Nu finns det 4 hamster iFokus sajter haha! Men ja kommer nog fortsätta vara mest aktiv här, men tittar in hos er också då och då.

hamstrar & fotografering

[MikaelaR]
0

Det finns väl bara tre hamstersajter? Dvärg, Hamster & Guld eller?

Imasy
0

Det blir väl fyra om man räknar in SHF, men de har ju ingen officiell sida på det viset.

Fiona1234
0

SHF's forum är ju bara tillför deras förening och är ingen officiell sida :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Deviance
0

#47 Nä såklart men det är många trådar som är väldigt lika på alla sidorna :)

hamstrar & fotografering