Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 882 ggr
[Nampheet]
0

Vad använder ni för spån?

Hej hej! Undrande vad ni använder för spån! Själv använder jag carefresh och spån som man kan köpa på ica. Köpte carefresh i onsdags och det va 10 l tror jag så jag har halva buren med carefresh och halva buren med trä spån eller vad det kallas. Eftersom jag bor 2-3 timmar tills närmaste djur affär :p men det jag undrar vad ni använder för spån? Kommentera vet ja!

Scorpio97
0

Köper på djuraffären. Ganska stora, men tunna flagor som inte dammar. Funkar utmärkt för hamstern att gräva i, så jag tycker det är jättebra. Kostar 50 kr för en påse som brukar räcka två-tre städningar. 

Spånet på mataffärer bruka damma ganska mycket enligt mig, så det undviker jag. Men det varierar såklart.

//Jessie

[Nampheet]
0

Håller med dig #1 det står damm fritt men när jag ska "bryta" spånet så dammar det!

Tessan01
0

#2 Vet vilket spån du menar. Visst är det "Dogmans dammfritt burspån för smådjur" 🤪 Ifall det är det så har jag använt det förut, men den framkallade hos  mig astma då det var så dammigt.

Nu har jag hampaströ / lättströ från Granngården blandat med CareFresh. 20kg hamspaströ för 149kr. 🙂
Det dammar nästan ingenting, och är rätt så grävvänligt med CareFresh.

LillyAmanda
0

Jag använder toalätt :)

**//Amanda

Olivia8383
0

Jag använder alspån men de får komma ut och gräva i torv lite då och då. :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

[Nampheet]
0

#3 japp det är den, nästa gång jag far till djurmagazinet eller arkenzoo så ska jag nog köpa många förpackningar!! (Alltså något annat spån :p)

Fanny Lundqvist
0

Har ica Carefresh? Vet någon hur mycket en 50-literspåse kostar där? (:

[Nampheet]
0

#7 Ica har nog inte carefresh bara typ "stor företag"

[MARWAKE]
0

Använder Carefresh. Men ibland alspån. Varierar

Dvärgvädur
0

Jag använder dogmans burspån, det är väldigt lätt för Pumbaa att gräva i. Det står att det är dammfritt men har också märkt att det dammar lite, dock gör det inte min hamster något.

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus