Hamster boll?
Hej!
Har tänkt köpa mig en hamster boll till min guldhamster, men är det bra för dom? vilken storlek ska man ha på bollen? ser bara ut att vara 17 den största modellen jag hittat är 18 cm och då är den dubbelt så dyr som den som var 17 cm 🤔 Har inte tittat på någon beställnings sida ännu, bor nere i Skåne utanför Helsingborg så om ni kan tipsa om butiker där som har 20 cm då det antagligen är den storlek man ska ha till en hamster, hjulet ska ju vara 20 cm + så antar att bollen också ska vara det isåfall :)
Tack på förhand! 🙂
I'm out 
Funderar själv på att köpa en boll, vet att det finns 25cm på tex pwss.se och gnagarboden.se :) Kostar runt 140kr. Har inte heller hittat på någon fysisk butik så det kan jag tyvärr inte tipsa om!
#1 Okej, men tack ändå, kanske får bli att man beställer, men vissa saker har dom i butiken som dom inte hunnit lägga in på sidan, så jag får ta en sväng ner till djuraffärerna imorgon, ska ändå vaccinera valpen, så jag kan ju passa på! :)
I'm out 
Har en från Arken zoo den är ca 24 cm :)
#2 Hoppas du hittar en bra! #3 Åh, finns det på Arken? Ska dit imorgon, butiken i Sundsvall brukar bara ha små, får se om det finns :)
#4 Lycka till du med :)
#3 Vad bra ska också dit imorgon då :)
I'm out 
Nej, hamsterboll är inget att rekommendera. Det orsakar en väldig stress och kan ge skador då de springer in i möbler, väggar osv.
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Säger som #6, bättre att låta de springa lös i ett säkrat rum eller i en leklåda. 🙂
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
När jag hade dvärghamstrar så köpte jag två stycken hamsterbollar till dom, men dom trivdes inte i dom, så jag gjorde så att jag gjorde en "inhägnad" till dom utav mina VHS filmer. :) Det fungerade alldeles utmärkt.
Har också funderat på en boll, men är lite tveksam. Hon kanske inte ens gillar den och då har jag köpt den i onödan :)