Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 573 ggr
Besthamster
2014-10-28 14:47
0

aktviteter???

Hej!

jag har en rysk vintervit dvärghamster!

jag vill få tips om vad man kan göra för aktiviteter med dom?

Vilka saker kan man använda som man oftast har hemma,så att man inte måste ut och handla jätte mycket?

ni får gärna ge förslag :)

Sen har jag en fråga?:

kan hamstrar äta mjöl? :D

för det är ju dom som blandar mjöl vatten och sånt och sedan ger det som godis? (dom har det i ungen först men det får svalna sen ofc)

Kan man ge saker med mjöl i till rysk vintervit?

spelar det roll om hur mkt man ger?

tacksam för svar :)

Dvärgvädur
2014-10-28 15:35
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hamsteragility!

Gör en bana i en kartong eller liknande, det är lätt att fixa hinder, gör hål i toarullar och sätt i grillpinnar/sugrör. Superenkelt. Annars finns det hinder som är tänkta åt leksakshästar att använda. Sätt även dit någon rulle som tunnel.

Jag har tränat det med alla mina hamstrar och de älskar det, tänk bara på att inte tvinga hamstern över utan låt den hoppa över med egen vilja, vill den inte så prova en annan gång. 👍

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Fiona1234
2014-10-28 17:19
0

Mjöl och vatten blir ju inte speciellt gott ;) Man kan blanda ihop mjöl, vatten, rivna morötter, ärtor, groddar osv och göra små kakor och sen ställa i ugnen, väldigt uppskattat :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Mirre395
2014-10-29 08:58
0

Mjöl är 100% säkert för hamstrar i mindre mängder:) men dem uppskattar inte precis mjöl att ge som det är;) man kan använda för lim, för leksaker. Och det är bra om man vill göra hemmagjorda fröstänger, ( mjöl, vatten och fröblandning) det är väldigt uppskattat av min lilla vintervita:) youtube-kanalen "Erinshamsters" har massor av roliga recept på kakor och annat gott till hamstrar:) Den roligaste aktiviteten som Puff ( hamstern) vet är att springa runt på golvet och klättra på mig, gosa, och kanske ta en tupplur i ett mysigt hörn!:) #1 jag provade det med min första hamster:) hon lärde sig att stå upp på kommando, ligga på rygg( med godis i famnen), rulla runt och sitta på axeln medans jag pysslade med buren!:) hon var speciell;) tyvärr fick hon cancer fort och fick somna in:(

Besthamster
2014-10-29 09:45
0

#3 #2

tack så jätte mycket för svaren! :)

stackarn :(

Besthamster
2014-10-29 09:49
0

Men spelar det någon roll om vilket mjöl det är?

eller kan man bara ta vanligt vete mjöl?