HJÄLP! Hamstern rymt!!
Hjälp mig!!
Min hamter har rymt :( det är en dvärghamster, jag hade nog inte stägnt buren riktigt så den har rymt och jag hade heller inte stängt dörren :( kan det troligvist vara i mitt rum eller under våningen?? hur ska jag göra?? har letat i över 2 tim :(
Fortsätt leta! Lägg godis i buren!
Stäng dörrar mellan alla rum. Du kan prova att lägga ut mjöl på olika ställen så ser du tassavtryck om hamstern trampar i det . Lägg ut tex 4 solrosfrön eller något som hamstern gillar i varje rum för då ser du om den har ätit av det, då vet du vilket rum den är i. Hoppas att du hittar den! :)
Mvh Maja
Medarbetare på Guldhamster iFokus
Sätt fram mat och vatten för att locka fram den. MikaelaR tipsade om någon fälla i en annan tråd om rymda hamstrar, bläddra tills du hittar den tråden.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
I'm out 
#2 kan tyvärr inte använda mjöl! :( Vi har typ en golv gjord av matta eller vad man kallar det
#2 Använd frön på samma sätt.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Räkna fröna när du lägger ut det. Och räkna med jämna mellanrum och kolla om det försvinner några. (Om du användet dig av frön)
**//Amanda