Drömmer han mardrömmar?
Har någon erfarenhet av hamstrar som drömmer mardrömmar? Igår på dagen hörde jag att min lilla kille hackade tänder i buren, jag talade då lugnande med honom och då slutade han. Så idag alldeles nyss hörde jag någonting som lät som två "skrik" efter varandra, jag blev då så orolig att jag lyfte på huset där han låg och sov och han såg helt nyvaken ut, som att jag hade väckt honom. Jag tog upp honom för att se så att allt var okej, och det verkar det vara. Jag vägde honom också och han vägde lika mycket som han gjort senaste veckan. Han åt även lite när jag satte tillbaka honom i buren. Är så himla orolig att han är sjuk! Kan det vara så att han bara drömmer mardrömmar? Han är snart 4 månader gammal.
Ja varför inte? Skulle nog tro att även hamstrar kan drömma; hundar och katter gör ju också det. Är han som vanligt annars när han är vaken så skulle jag inte vara orolig :)
Kan det inte ha varit nysningar som du nyss hörde?
Jo det förstås! Hoppas på det då :) får hålla lite extra koll på honom närmaste dagarna. Det var dock inte nysningar.
Det kan vara så att han drömmer. Busan som jag hade pratade ( tjattrade) massor. När jag sen tittade till henne så sov hon så sött :-).
Ja dom kan låta när dom drömmer,jag hade en hamster som gjorde det ofta 🙂
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Tack för hjälpen hörrni, det känns betryggande! :)
#6 Vad gjorde man utan hamsterifokus? :) Så bra att man kan ställa frågor här när man är orolig 🙂
#6 Ja men eller hur? Det är himla bra alltså! :)