Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1217 ggr
Mirre395
0

Diabetes kluring

Hej! Jag har aldrig gjort någon klurig förut så jag tänkte göra en nu, om diabetes. Och för er som inte vet så är det en sjukdom som hamstrar( och människor) kan få. Men det är inte samma sak för hamstrar som för människor.

[Nikodemus]
0

Jag vet vad är .

Mirre395
0

?

Mirre395
0

Oj! Såg nu att två frågor inte kom med!:( ber om ursäkt, något krånglade väl. Synd…

Evelina!
0

7/7 rätt. Och då har jag inte ens ägt en hamster.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[Nikodemus]
0

Mångabehöver insulin pump o andra äter piller för sin diabetes med mera

Mirre395
0

#5 Fast det gäller ju människor?

[Nikodemus]
0

Mm alla människor o Alla djur kan få diabetes.

Fiona1234
0

#7 Jo men de får inte samma behandling.

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[Nikodemus]
0

De får dom väll?

[Ingunn_1969]
0

Det är mycket svårt att behandla hamstrar med diabetes tyvärr. De kan leva så länge de mår bra och man får vara jätteförsiktig med maten, men när de börjar må dåligt bör de avlivas. Det brukar ta några veckor från det att de börjar dricka mycket tills dess att de blir riktigt sjuka.

Med vänlig hälsning Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

[Nikodemus]
0

Om man gör de i tid så gr de att bota ek låta dom somna in själv.

hannatove
0

6/7😃

[Ingunn_1969]
3

#11 På vilket sett går det att bota? Det vore fantastiska nyheter för mig om det vore så, jag har fått ta bort en del sjuka djur under de år jag har hållit på med avel.

Har du sett riktigt diabetessjuka hamstrar? De blir smala men med stora magar av allt vatten de dricker, de blir håglösa, trötta men också aggressiva, de får ful och matt päls och de slåss med sina burkamrater ofta med stora skador till följd. Utvecklingen de sista dagarna går mycket fort från det att de "bara" dricker mycket och är lite allmänt hängiga tills dess att de blir riktigt sjuka. Att låta de somna in själv är hänsynlöst och grymt.

Om någon av mina testar positivt för diabetes får de hänga med så länge de är hyfsat pigga och glada. Vid första tecken på att de börjar falla ur tar jag bort de ganska omgående, jag vill inte se de fara illa så som de gör den senaste perioden, det är absolut inget positivt för hamstern alls.

Med vänlig hälsning Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

H_T
0

7/7

Känner mig stolt här haha😃

A crazy little bitch! 👍

Fiona1234
0

7/7 ;)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Zaviie
0

7/7 :)

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

pika
0

7/7 och jag bara gissade xd

LillyAmanda
1

#7 Jag har diabetes själv, och djur och människor får inte samma behandling. Jsg har pump, men det får inte djur. Och djur brukar få tabletter och det fär bara dom som har typ 2. (Djur har nog ingen skala på hur farlig diabetesen är. ) :) Lät kanske lite otrevlig. Men inte menat som de :)

**//Amanda

MaaariaS
0

7/7

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Nikodemus]
0

jaså.

Tessan01
0

Visste visst mera än vad jag trodde. 7/7 :D

Mirre395
0

Det verkar som att kluringen inte var tillräckligt klurig!:) Jag får väl försöka igen då;)

annlen68
0

7 rätt av 7 möjliga. Märks att jag hänger mycket på detta forum

annlen68
0

😃

*~HamsterHamster~*
0

alla rätt, ^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.