Nät till lock?
Hej!
Jag ska bygga ett lock till mitt akvarium och undrar vad ni har använt för nät på ert (om ni har ett)? Vart kan man få tag i detta isåfall :)
Madeleine
Madsan
Jag köpte mitt nät på Bauhaus:) Men då var man tvungen att köpa en hel rulle för ca 120kr. Nätet var jättebra:) hålen var då 13mm som duger gått och väl till vilken hamster som helst;)
Jag har två akvarium som jag tror har höjden 36 cm, jag ha inget lock på nån av dom :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#2 fast det kan ju bero på vad man använder locket till;) t.ex. om man använder det för att inte katter ska komma in är det ju lämpligt:)
Jag köpte myggnät på rulle på Hornbach. Det är pyttesmå hål, går att klippa med vanlig sax och jättelätt att arbeta med. Kommer inte ihåg vad det kostade, men kanske 100-130kr för en rulle.
#4 Tänk dock på att om hamster når upp till nätet så är det ganska lätt för den att bita sig igenom och rymma ändå.
Har tyvärr inget tips på bra nät, har inte akvarium själv i nuläget. Däremot kan jag tipsa om att kolla inne på gerbil.ifokus.se om någon har gett tips där, eftersom det är ganska vanligt att gerbilägare har akvarium och nät (:
//Jessie