Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 554 ggr
annlen68
0

Två frågor

Räcker det att koka stenar (efter att först tvättat dem med vatten o diskmedel) i en timme? Är de redo för buren efter avsvalning då?

Har ett trähus och diverse andra träsaker, i helt obehandlat barkliknande material. Hur rengör man dem?  och hur ofta bör man rengöra dem?  Tar väl tid att torka också..?

Bill&Bull
0

Kan bara svara på andra frågan :) Kan rengöras med fuktig trasa, skulle det handla om mycket smuts så kan man tvätta rent de, jag använder såpa då. Men som sagt oftast räcker det med fuktig trasa att torka av. Just till hamster har jag inte behövt tvätta rent de då det aldrig blev riktigt smutsigt utan bara torka av de och det gjorde jag när jag bytte i buren vilket vanligtvis var 1gång/v

||My Love For Animals Is Immortal||

annlen68
0

Lite svårt att torka av de där skrovliga, barkiga ytorna :) men jag får väl dutta med en trasa så gott det går :)  Hur länge låter du de torka innan du lägger in dem i buren igen?

Bill&Bull
0

Jag tänkte att de bara är barkiga på utsidan, men dina kanske inte är de :) för torkar bara insidan. om man bara torkar av dom så blir de inte blött direkt så kan ställas tillbaka ganska omgående.

annlen68
0

Jo de är barkiga bara på utsidan :)  Men du torkar alltså bara insidan?

Bill&Bull
0

Ja precis :)

Scorpio97
0

Nån gång i halvåret brukar jag lägga i alla trähus i handfatet, som jag sedan fyller med varmvatten och pyttelite grönsåpa. Låter stå ett tag, sen torka på en handduk. 

Brukar se till att samla på mig kartonger så att hamstern kan ha bara kartongshus då, så får trähusen torka ordentligt under tiden.

//Jessie