Dagens äventyr! Puh!:)
Hjälp, vilken skräckinlevelse det har varigt ikväll när puff skulle springa av sig på golvet! Han var inte så jättepigg men behövde springa av sig lite:) efter några minuter blev det kaos! Jag hörde massor av skrammel prassel och pipande. Jag letade överallt i HELA rummet i alla lådor och hörn. Men jag hade vist missat byrolådorna för där såg jag en lite nos sticka fram! Jag undrade verkligen hur han lyckats klämma sig in där trots höjden men såg sen att han måste ha klättrat på min väska. När jag skulle hämta honom gick det inte! Något satt fast som spärrade lådan och jag kunde inte öppna den:( Jag tror att puff lyckatsvälta något som kommit bakom lådan och jag tryckte och försökte men det var omöjligt!:( jag lockade med en jordnöt ifall han lyckades komma ut men det var för långt upp och han tryckte förtvivlat nosen mot springan. Jag lyckades pressa in handleden i hålet men han sprang bara och gömde sig. Efter många försök var jag tvungen att ta en paus. Tillslut lyckades jag trycka in handen ifrån den övre lådan och kom åt saken som var ivägen!:) men ingen puff var där! Men jodå ett litet busfrö hade nämligen fått tag i ett gäng jordnötter, och satt nöjd och mumsade i sig dem:) när jag äntligen fick lyfta upp mitt lilla hjärta satt han och liksom " pratade" med någon form av huttrande och satt och tittade på mig!:) jag förstod inget mer än att han hade fått nog av trånga lådor och ville raka vägen in i buren;) Han rusade direkt till huset och lämnade sina jordnötter och gick sedan och åt lite middag!:) min lilla underbara puff!:) Med vänlig hälsning, Miriam och Puff:)
"Lyckats välta":) Nu sitter jag med bultande handled:) haha!;)