Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 2497 ggr
philippazon
3

Gör en rolig leksak för din hamster

Vill du göra en leksak till din hamster, utan att lägga ner massa pengar på att köpa leksaker från affären? I denna tråd beskriver jag hur man gör ett jätte enkelt litet tunnel system för din hamster, utan lim, tejp eller andra saker din hamster kan göra illa sig på.

Det du behöver:

Ett mjölk paket

Ett grädde paket

Sax

(och penna)

Här över ser ni en bild på det ni behöver.

(fortsättning följer i kommentarsfältet)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

philippazon
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börja med att klippa att lock och botten på mjölkpaketet, så att du får som en liten tunnel.

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

philippazon
0

Göra samma sak med grädde paketet, klipp av botten och lock.

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

philippazon
0

Sätt grädde paketet mot mjölkpaketet och rita runt grädde paketet. Jag satte min på mitten ungefär, men man kan sätta den vart man vill.

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

philippazon
0

Klipp ett hål där du ritat.

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

philippazon
0

I hålet du klipps passar du sedan in grädde paketet, hålet på mjölkpaketet får alltså inte vara för stort, så grädde paketet trillar ur för jag har valt att inte sätta fast med tejp eller lim, då jag anser att om hamstern gnager på det kan den få i sig det, och göra illa sig.

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

philippazon
4

Nu är det klart 🌈 för att stoppa ner i buren, eller varför inte i lekhagen😉 Man kan självklart vidare utveckla tunnel systemet med fler grädde paket, mjölk paket eller annat, det är alltså bara fritt fram att använda fantasin🥳

Hoppas ni gillade detta, var det något ni inte förstod så fråga gärna, så ska jag försöka förklara bättre. 😃

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

philippazon
1

Verkar inte som att någon bryr sig..? :( Är det någon som uppskattar dessa trådar, ska jag göra fler? Eller är det inte intressant?

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Shalin
0

Jag tycker det blev bra det du gjorde, men personligen tycker jag inte att leksaker av kartong är fint över huvud taget :P Jag skulle hellre vilja göra av naturligt material, som trä och bark och sådant. Men det är min åsikt det :) Kartong är ju mycket enkelt att få tag på, och det finns ju väldigt mycket man kan göra med det, så det är ju bra :)