Bur frågor, rör?
Hej
Jag har ju en duna mini, jag har tänkt att bygga en lekhage av trä just nu har jag bara i kartong, jag vill att lekhagen och buren ska hänga ihop typ, har tänkt på att köpa rör, som den får klättra över på andra sidan till (lekhagen) Är det en bra idé och hur ska man isåfall göra, det är ju lite knepigt med duna burar..
I'm out 
Vet inte om det är en bra ide´. Hur har du tänkt att lekhagen ska se ut? Hamstrar är bra på att rymma så var försiktig.
Dogs is my world ♥
#2 Tycker inte det är en bra idé då kartong är lätt att knuffa iväg och krypa under utan en ägares uppsikt :/
#3 Skulle ha trä..
I'm out 
#3 Hon sa att hon skulle ha med trä :)
//Flöffo
#4 haha förlåt jag glömde bort det, ja då vet jag inte har ingen erfarenhet av hur det skulle funka
#6 Händer alla! 🙂
I'm out 
#7 Ja, det ända problemet är att jag inte vet hur jag ska sätta rören, så att den inte kan skadas/rymma får försöka luska ut något 😃
I'm out 
Nej det kommer inte att funka, hade en låda som var typ 40 cm hög och jag var dum nog att lämna hamstern där i medans jag städade, när jag kom tillbaka gick hamstern omkring på golvet, kunde gått mycket värre eftersom springan i dörren var jättestor, så då kunde katten eller hunden tagit henne… Jag hade tur.
Dogs is my world ♥
Menar du med lekhagen? att man ska ha de ihop? 🤔
I'm out 
Alltså.. Det verkar inte som någon bra ide, att ha en hamster som kan springa när som, utan din uppsikt utanför buren, då de är EXPERTER 2.0 på att rymma. Jag hade lock på min hage men han lyckaes (jag vet inte hur) ta sig ut, för när jag vände mig om i gen var han vid mina fötter.
Så nej till denna ide skulle jag säga, om du inte har tätt lock på hagen, då går det ju bra. 🙂
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Ja, det kanske inte är så smart, men har tänkt en annan sak! :)
Jag ska bygga en lekhage, i trä då, och ska jag bygga ett passande litet träbord Som jag ska sätta buren på, så att även buren är i lekhagen, sen ska jag sätta som en liten planka med ''staket'' på så att den inte trillar ner, och även fotfäste så det inte blir en halkig rutshikana (stavfel?) Så att den kan gå upp och ner i lekhagen :) är det en bra idé?
I'm out 
Jag skulle tillverka en sk "drivbänk". Den ser ungefär ut som en sån där sandlåda man kan köpa. Fast jag skulle bygga en med högre kanter om jag var du. Just för att den lilla inte ska kunna rymma. Sen att sätta ihop den med dunaburen tror jag är svårt, men inte omöjligt. Man kan i så fall såga ett hål i plasten, lagom stort för röret att passa in. Man behöver nog täta springorna på något sätt. LYCKA TILL!!!
Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar
#14 spelar ingen roll hur högt man har, de kan klättra endå! Om hamster ska springa fritt utan uppsyn skulle jag säga att det krävs ett lock på hagen
»♛❣❣Hälsningar❣♛«