Tips på örter?
Jag har alltid tyckt det är roligt att plocka grönt åt hamstrarna, och brukar även torka lite till vintern. Har dock alltid varit lite feg och mest kört på maskros, vanligt gräs och ibland lite blad från äppelträd eller lite blåbärsris. Nu när jag har hamstrar igen (två underbara små pojkar från Snögatans ) så har jag hela skrivbordet fullt med blad på tork (; Skulle dock vilja ha tips på vad mer man kan plocka? Har googlat, men hittar ingen lista från en källa jag litar på… Vore roligt om någon kunnig kunde skriva ihop en lista (eller artikel kanske) med grönt som är okej, helst med bilder (speciellt om det finns andra Växter som liknar).eller om man skriver upp speciella kännetecken. Så kan man ju fylla på allteftersom. Sen undrar jag hur det är med blad från stenfruktsträd? Lingonblad/ris, harsyra och hundkex undrar jag också över. Och nu när jag ändå är igång, hur är det med svamp? Vi har både färsk och torkade kantarell härhemma, och köper champinjon då och då. Är det okej för hamstern?
//Jessie
Puttar den här eftersom jag också undrar nu :)
Vill torka lite eget!